10 تیر 1395
شماره خبر: 165542

اجرای طرح هجرت در مدارس شهرستان فردیس آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اجرای طرح هجرت در مدارس شهرستان فردیس آغاز شد


اجرای طرح هجرت در مدارس شهرستان فردیس روز چهارشنبه با حضور دانش آموزان ،فرهنگیان و مسئولان شهری در سالن شهید رجایی این اداره آغاز شد.
مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان فردیس در آیین گشایش این طرح گفت: طرح هجرت همزمان با آغاز تعطیلات تابستان در مدارس این شهرستان آغاز شده است. فرشته فهمیده افزود: رنگ آمیزی مدارس ، تعمیرات ساختمان، لوله کشی و دیوار کشی مدارس، دیوار نویسی ، تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی و زیبا سازی محیطی از جمله عرصه های پیش بینی شده برای اجرای طرح هجرت است.
وی اظهار کرد: در این طرح با وجود استادکاران به جهت اموزش به دانش آموزان استفاده می شود که از آن به عنوان بسیج سازندگی یاد می کنیم فهمیده گفت: از آنجایی که نام بسیج بر روی این گزاره نهاد نهادینه می شود وقت برای دانش آموزان به معنای واقعی ارزش پیدا می کند وجوانان ما می توانند از لحظه های اوقات فراغت خود نهایت استفاده را ببرند. وی افزود: امسال سومین سال است که طرح هجرت با برنامه ریزیهای بین آموزش وپرورش و سپاه ناحیه امام رضا(ع) فردیس انجام می شود. وی هدف از اجرای این طرح را غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با روحیه جهادی، ایجاد حس مسوولیت در دانش‎آموزان و تامین نیازهای آموزشی، پرورشی، فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح روحیه کار ، تلاش و تعامل در میان دانش‎آموزان بیشتر می شود. مدیر اداره آموزش وپرورش شهرستان فردیس گفت: برنامه ریزی مدون برای آموزش و شناسایی نیازهای جوانان و غنی سازی اوقات فراغت در تعامل با آنها ضروری است. فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس نیز گفت: با اجرای این طرح دانش آموزان در فضایی مناسب توانایی خود را شناسایی و مسوولیت پذیر خواهند شد. سرهنگ پاسدار محمد زارعی افزود: مزایای مهم این طرح مهارت آموزی دانش آموزان است ضمن اینکه دانش آموزان زمانی که در نوسازی مدارس مشارکت داشته باشند بیشتر از فضای آموزشی خود مراقبت می کنند. وی ضمن تاکید به برنامه ریزی برای ایجاد روحیه تلاش ، ایثار و فداکاری در بین نسل جوان گفت: تلاش و فداکاری را باید بین نسل جوان پرورش و هجرت را در بین نسل سوم و چهارم انقلاب گسترش داد. وی در ادامه گفت: امروز دشمنان به دنبال انحراف نوجوانان و جوانان کشور ایران هستند و وظیفه ما در برابر این حرکت دشمن احیای روحیه جهادی و تفکر دینی و اسلامی است. زارعی اظهار کرد: با در نظر گرفتن تمام جوانب بایستی امروز به جوانان بیشتر توجه شود و همواره به جهت ایجاد فرهنگ مناسب و استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان و دانش اموزان با طرح ها و برنامه ریزی نو بسترهای مناسبی را به جهت تربیت صحیحی انقلاب اسلامی جوانان فراهم شود. وی افزود: با غنی سازی اوقات فراغت جوانان و استفاده از استاد کاران فنی در این طرح پر فضیلت همه ما بایستی به نوعی در کنارشان قرار بگیریم. فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس گفت: طرح هجرت 3 همدلی و صمیمیت را در دانش آموزان تقویت می‌کند و آنان را به مهارت‌آموزی، خودباوری و فرهنگ کار و تلاش تشویق می‌کند. زارعی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان با حرفه آموزی و ایجاد همدلی و صمیمیت از دیگر مزایای این طرح است. وی در ادامه افزود: امروزه جوانان با هوشیاری و بصیرت کامل برای دفاع از انقلاب و نظامی اسلامی در مقابل مواضع صهیونیست ایستادگی کردند همگی شاهد آن هستیم که مدافعان حرم چگونه در مقابل تکفیریهای صهیونیست مقابله می کنند. شهرستان فردیس حدود 73 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود