28 خرداد 1391
شماره خبر: 7995

آغاز فعالیت 94 پایگاه استانی طرح هجرت در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آغاز فعالیت 94 پایگاه استانی طرح هجرت در البرز

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: 94 پایگاه استانی مجری طرح هجرت با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان فعالیت خود را آغاز کردند.
ابراهیم آخوندی اظهار داشت: مقوله غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تعطیلات مدارس، همواره به عنوان دغدغه جدی مسئولان آموزش و پرورش و همچنین نهادهای متولی امور فرهنگی مطرح بوده است. وی تصریح کرد:‌ برای اجرای برنامه‌های مناسب در تابستان امسال که بتواند نوجوانان و جوانان را به خود جذب کند، طی ماه‌های اخیر کار گروه‌های تخصصی در آموزش و پرورش استان دایر شده و در نهایت طرح‌هایی را برای اجرا به تصویب رساندیم.
مشارکت بسیج دانش‌آموزی و بسیج سازندگی در اجرای طرح هجرت
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز افزود: یکی از برنامه‌هایی که اجرای آن را در اولویت قرار دادیم، طرح هجرت است که به صورت سراسری در استان البرز اجرایی می‌شود. آخوندی افزود: این طرح با مشارکت آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی و بسیج سازندگی البرز برگزار و برای اجرای آن 94 پایگاه در سراسر این استان دایر شده است. وی تصریح کرد: این پایگاه‌ها از صبح امروز بیست و هشتم خرداد ماه فعالیت خود را با ثبت نام از نوجوانان و جوانان آغاز کردند.
فعالیت بیش از 520 پایگاه برای ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اداره کل فوق تنها همین تعداد پایگاه را برای تابستان امسال در نظر گرفته است؟‌ گفت: اجرای طرح هجرت به همان صورتی که گفتم تنها یکی از برنامه‌های ما است. آخوندی افزود: در مجموع بیش از 520 پایگاه برنامه‌های ویژه‌ای را طی تابستان سال جاری در استان البرز با هدف ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان اجرا خواهند کرد. وی تصریح کرد: این پایگاه‌ها عبارت هستند از مدارس قرآنی،‌ کانون‌های فرهنگی و هنری و بالاخره مجموعه‌های ورزشی که در سراسر استان فعالیت می‌کنند. معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: در این پایگاه‌ها برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی اجرا خواهد شد که به عنوان نمونه 94 پایگاهی که مسئولیت اجرای طرح هجرت را بر عهده دارند، ثبت نام از متقاضیان را آغاز کرده‌اند.
برنامه‌ریزی برای جذب 60 هزار دانش‌آموز در تابستان
آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش تنها یکی از نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی است که باید طرح‌هایی را در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اجرا کند، گفت: نهادهای دیگری به ویژه متولیان امور فرهنگی کشور در این بخش مسئولیت داشته و در استان البرز برای تابستان سال جاری برنامه‌هایی را در دست اجرا دارند. وی در پایان اظهار داشت: تلاش ما این است که طی دوران تعطیلی مدارس در تابستان امسال حدود 60 هزار دانش‌آموز را جذب کرده و برنامه‌هایی را برای ساماندهی اوقات فراغت آنها اجرا کنیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود