20 تیر 1395
شماره خبر: 166077

شاداب سازی برای جذب کتابخوان در فردیس

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

شاداب سازی برای جذب کتابخوان در فردیس


رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس از اجرای طرح شاداب سازی محیط کتابخانه علامه امینی در این شهرستان خبرداد.
گلشن شیرمحمدی افزود: طرح شاداب‌سازی فضای کتابخانه های عمومی به منظور ارتقای شاخص‌های مطالعه و پویایی کتابخانه‌های عمومی برای استفاده مراجعان و جذب آنها به این مراکز فرهنگی است.
وی بر ضرورت زیباسازی و شاداب سازی محیط کتابخانه ها در این شهرستان تاکید کرد و گفت: با اجرای کف پوش و زیباسازی محیط داخلی کتابخانه به افزایش سرانه مطالعه کتاب این شهرستان کمک می کند.
وی اظهار کرد: برای دسترسی آسان نوجوانان و کاربران به کتاب مورد علاقه شان کتاب های بخش نوجوانان را از قفسه بزرگسالان منفک شد. شیرمحمدی گفت: نقش مسئولان کتابخانه ها در حفظ و نگهداری فضای کتابخانه ها و منابع موثر بوده اما برای رسیدن به نقطه ایده آل باید تلاش های فراوانی صورت داد و کتابخانه های عمومی را مطابق با شرایط استاندارد کتابخانه های دنیا که وجود دارد نزدیک کرد. رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس افزود: برای رسیدن به نقطه مطلوب بخش های کودک باید فضای محیطی این بخش شاداب سازی و زیباسازی شود و علاوه بر منابع موجود که متناسب با سن کودکان است محیطی که در آن قرار می گیرند از معماری و آراستگی مناسبی برخوردار باشد. شیرمحمدی اظهار داشت: یکی از اصلی ترین وظایف ما در نهاد کتابخانه های عمومی تامین فضای مناسب، راحت، امن و جذاب برای مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی است، به عبارتی ما وظیفه داریم امکانات سخت افزاری و زیرساخت های مناسبی را برای حضور عموم مردم و جذب حداکثری عضو در کتابخانه های عمومی فراهم کنیم. وی گفت: یکی از راه های جذب عضو در کتابخانه های عمومی زیبا سازی، شاداب سازی و آوردن نشاط به کتابخانه های عمومی با هدف جذب علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه ها، احساس راحتی عضو در کتابخانه های عمومی، تامین فضایی در خور شان عموم مردم برای استفاده از گنجینه علم و دانش، شرکت فعال عموم مردم در برنامه های فرهنگی است و این امر بالاخص برای قشر کودک و نوجوان عضو کتابخانه با حساسیت و تلاش بیشتری انجام می شود.اکنون شهرستان فردیس دارای 9 باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه عمومی و پنج کتابخانه مشارکتی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود