23 تیر 1395
شماره خبر: 166338

صدور مجوز فعالیت کیوسک های مطبوعاتی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

صدور مجوز فعالیت کیوسک های مطبوعاتی توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی


جلسه ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در سینما تئاتر ارشاد و با حضور دکه داران البرزی برگزار شد.
مهدی مشایخ، قائم مقام اداره نظارت بر اماکن عمومی، اصغر نصیری، قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج، مریم قهرمانی عضو شورای اسلامی شهر کرج، حمید کریمی رئیس اتاق اصناف البرز و برخی دیگر از مسئولان استان در این جلسه حضور داشتند. مهدی ابدالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در این جلسه تکمیل پرونده های کیوسک داران مطبوعاتی در استان البرز و اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را ضروری دانست و گفت: کیوسک داران نسبت به تکمیل پرونده های خود و صدور مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند. با ساماندهی دکه های مطبوعاتی استان البرز قطعاً یکی از مشکلات این استان برطرف خواهد شد و امیدواریم با همکاری کیوسک داران محترم، صدور مجوز تسهیل یابد.
کیوسک داران نسبت به تکمیل پرونده و صدور مجوز اقدام کنند
ابدالی به دستورالعمل صادر شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در راستای دستورات این وزارتخانه طرح ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی در تمامی استان ها صورت گرفته است و استان البرز هم در راستای اهداف وزارتخانه و دولت تدبیر و امید ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی در دو سو می تواند تاثیرگذار باشد. نخست اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک نهاد خدمت گزار پاسخگوی مطالبات در این خصوص باشد و هم اینکه کیوسک داران در استان بتوانند از مواهبی که این اداره در اختیارشان قرار می دهد، برخوردار شوند. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در خور شأنِ کیوسک داران مطبوعاتی نیست که محصولات غیر فرهنگی را در کیوسک به فروش برسانند، اما به دلیل امرار معاش و فروش مناسب ماهیانه محصولات، فروش برخی محصولات مورد نیاز و ضروری مردم بلامانع است. این در صورتی است که مطبوعات در کیوسک ها باید به صورت عیان وجود داشته باشد، نه اینکه در گوشه ای و یا کنار پیاده رو قرار داشته باشد. با این کار هم رونق فروش صورت گرفته است و هم سایر اقلام فرهنگی مانند: روزنامه، مجله و کتاب در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
این مسئول به تکمیل پرونده های کیوسک داران مطبوعاتی در استان البرز و اخذ مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را ضروری دانست و افزود: کیوسک داران نسبت به تکمیل پرونده های خود و صدور مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کنند. با ساماندهی دکه های مطبوعاتی استان البرز قطعاً یکی از مشکلات این استان برطرف خواهد شد و امیدواریم با همکاری کیوسک داران محترم، صدور مجوز تسهیل یابد ..

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود