3 مرداد 1395
شماره خبر: 167034

کارگروه تخصصی هدایت تحصیلی در البرز فعال شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

کارگروه تخصصی هدایت تحصیلی در البرز فعال شد


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز از فعال شدن کارگروه تخصصی هدایت تحصیلی ویژه پایه نهم در این استان با هدف پاسخگویی به پرسش های دانش آموزان و اولیاء آنان خبر داد.
مسعود مهرانی نیا افزود: این کارگروه به منظور ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و اولیاء دانش آموزانی که در زمینه فرایند هدایت تحصیلی با مشکل روبرو شده اند و یا در انتخاب رشته مورد نظر قدرت تصمیم گیری ندارند فعالیت کاری خود را آغاز کرده اند. وی اظهار کرد: اعضای این کارگروه در راستای آگاهی بخشی به دانش آموزان و والدین در زمینه فرآیند هدایت تحصیلی ، بیان تغییرات ایجاد شده در نمون برگ هدایت تحصیلی و نحوه ثبت امتیازات مربوطه در طول سال تحصیلی 95-94 برای هر دانش آموز را در مراجعات فردی و گروهی افراد معترض نسبت به هدایت تحصیلی پایه نهم را تشریح می کنند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه برگزاری دوره های تخصصی برای مشاوران تحصیلی و مدیران مدارس در سال تحصیلی 95-94 خاطرنشان شد: برای مشاوران تحصیلی نسبت به چگونگی فرایند هدایت تحصیلی از اول دبیرستان به پایه نهم یک دوره آموزشی با حضور مدیر کل اداره مشاوره و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در کانون امام علی (ع ) در ناحیه یک کرج در اواخر سال گذشته برگزار شد. معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: فرآیند هدایت تحصیلی یک کار تخصصی است که در آن سوابق تحصیلی ، نتایج آزمون های روانشناختی ،نظر مشاور مدرسه ، نظر دانش آموز ، اولیاء و دبیران در دروس تخصصی هر رشته تاثیر گذار است. مهرانی نیا گفت: اعضای این کارگروه در قالب بازدید میدانی از مدارس دوره متوسطه اول به دانش آموزان و اولیاء در زمینه هدایت تحصیلی خدمات مشاوره ای ارائه می دهند. وی بیان کرد: اعضای این کارگروه تا زمانی که دانش آموزان پایه نهم و اولیاء آنان در البرز نیاز به خدمات راهنمایی و مشاوره داشته باشند در قالب میز خدمات هدایت تحصیلی در معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش و 6 مرکز مشاوره روانشناختی فعال در این استان فعالیت می کنند. به گفته وی : در البرز بیش از 30 هزار دانش آموز پایه نهم در سال تحصیلی 95-94 انتخاب رشته می کنند.
البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود