10 مرداد 1395
شماره خبر: 167369

موفقیت های ناحیه سه درسطوح استانی، کشوری و جهان حاصل یک کار تیمی است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

موفقیت های ناحیه سه درسطوح استانی، کشوری و جهان حاصل یک کار تیمی است


مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج البرز گفت: توفیقات این ناحیه در سال تحصیلی 95-94 در عرصه های علمی ، پژوهشی، فرهنگی ، ورزشی ، جشنواره و المپیادها ، خدمات اداری و ... با کسب مدال های رنگارنگ و رتبه های برتر از سوی دانش آموزان ، معلمان و سایر پرسنل در سطوح استانی ، کشوری و جهانی حاصل یک کار تیمی در نظام تعلیم و تربیت در این ناحیه آموزشی است.
عبدالکریم رستمی افزود: در سال تحصیلی 95-94 با ثبت 39 رتبه برتر در المپیادهای علمی ، جشنواره های آموزشی - فرهنگی - هنرهای تجسمی ، مسابقات ورزشی ، مهارتی ، قرآنی ، نوآوری و ابتکارت ، علمی - کاربردی و ... نشان از توانمندی ، استعداد دانش آموزان ، تعهد معلمان و سایر فرهنگیان در سنگر علم و دانش و پاسداشت ارزش ها و دست آوردهای دینی و انقلابی درناحیه 3 کرج دارد.
وی اظهار کرد: عملکرد موفقیت آمیز این ناحیه نشان داد که با نگاه معنوی و تکریمانه ، برنامه ریزی ، همفکری ، مشورت ، همدلی ، بررسی اقدامات با رویکرد کارشناسانه و دلسوزانه ، ارزیابی فرآیند کاری در هدایت و تشویق دانش آموزان و نیروی انسانی می تواند در پیشبرد اهداف ترسیم شده در یک سال تحصیلی نقش موثر و کلیدی داشته باشد. وی ضمن قدر دانی از تلاش خستگی ناپذیر مجموعه دانش آموزان و فرهنگیان ناحیه سه کرج در سال تحصیلی 95-94 خاطر نشان شد: اولیاء دانش آموزان و خیرین نیک اندیش نیز با مشارکت و همراهی خود در موفقیت های این ناحیه در عرصه های مختلف در رقابت های استانی ، کشوری و بین المللی مسیر را برای حضور و کسب رتبه های برتر نقش ویژه ای ایفا کردند که قابل تحسین است.رستمی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه پروژه مهر در این ناحیه پرداخت و خاطرنشان شد: این پروژه ملی نماد مدیریت و برنامه ریزی در نظام تعلیم و تربیت است که موفقیت در آن نیاز به مشارکت همه جانبه مجریان و ناظران آن دارد تا بستر مناسب برای بازگشایی مدارس فراهم شود. مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج البرز بیان کرد: تا کنون برای اجرای کیفی طرح ملی پروژه مهر به ترتیب 5 نشست اصلی و کارگروهی با صرف 657 نفر ساعت زمان در این ناحیه برگزار شده است. وی با اشاره به اجرای طرح هجرت با مشارکت بسیج ، مربیان و دانش آموزان در 10 مدرسه این ناحیه یادآور شد: شهرداران فعال در حوزه آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج نیز با مشارکت و همراهی بستر مناسب را برای بهسازی ، شاداب سازی و تعمیرات با هدف آماده سازی مدارس برای استقبال از دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید مهیا می کنند. مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج البرز گفت : همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 3 مدرسه با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس البرز در این ناحیه مورد بهره برداری قرار می گیرد. رستمی در بخش دیگری از سخنانش به کمبود نیروی انسانی در پایه ابتدایی در ناحیه سه کرج پرداخت و عنوان کرد: یک هزار و 148 آموزگار در دبستان ها فعالیت دارند در حالی که در پایه ابتدایی با کمبود 262 آموزگار و همچنین با 119 نیروی خدماتی در مدارس و 22 نیروی انسانی در حوزه معاونت اجرایی و معاون پرورشی در مدارس این ناحیه مواجه هستیم. وی راه اندازی 8 پایگاه هدایت تحصیلی با مشارکت مشاوران تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم در این ناحیه در راستای ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و اولیاء آنان با هدف انتخاب رشته آگاهانه و اجرای طرح متوازن رشته ای را از دیگر اقدامات این ناحیه در فرآیتد هدایت تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی 95-94 ذکر کرد.مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج البرز ادامه داد: 5 هزار و 500 نیروی انسانی در این ناحیه فعالیت می کنند تا حدود 100 هزار دانش آموز از خدمات آموزشی - تربیتی مناسب در طول یک سال تحصیلی برخوردار شوند. وی تاکید کرد: بازگشایی مدارس از دغدغه های اصلی مدیران فعال در عرصه تعلیم و تربیت و اولیای دانش آموزان را تشکیل می دهد زیرا باید در مدت سه ماهه تابستان در کنار فعالیت های آموزشی - تربیتی در قالب پایگاه های تابستانی ، باید زیر ساخت های لازم برای پروژه مهر 95 نیز فراهم آید که این مهم نیاز به مشارکت همگان از جمله مدیران دستگاه های اجرایی ، خیرین نیک اندیش و اولیای دانش آموزان به ویژه در نام نویسی به موقع فرزندان خود در مدارس نزدیک محل سکونتشان دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود