12 مرداد 1395
شماره خبر: 167514

آغاز طرح آموزش به 10 هزار کلاس اولی در ناحیه آموزشی سه کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آغاز طرح آموزش به 10 هزار کلاس اولی در ناحیه آموزشی سه کرج


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج از آغاز طرح آموزش مهارت های تحصیلی - تربیتی به 10 هزار کلاس اولی در این ناحیه خبر داد.
فریده مرادی افزود: این طرح با هدف آشنا کردن والدین با راهکارهای مناسب جهت آماده سازی کلاس اولی ها برای ورود به مدرسه، کاهش وابستگی بین آنان و فرزندانشان ، توجه به روحیات فرزندان ، ایجاد انگیزه لازم برای حضور در کلاس درس معلم، ارتباط با هم کلاسی و دوست یابی در کلاس و مدرسه در ناحیه سه کرج شروع شد. وی اظهار کرد: بیان نکات تربیتی لازم در زمینه روابط بین فردی ، چگونگی آموزش قوانین و ضوابط درون مدرسه ای به کلاس اولی ها البته به زبان ساده و شعر، چرایی پوشش فرم مدرسه، رعایت نکات بهداشتی - تغذیه ای در کلاس و مدرسه، احترام به معلم و هم کلاسی ها ، تغییر به مرور ساعت خواب و بیدار باش کلاس اولی ها از دیگر محورهای این طرح مهم تحصیلی - تربیتی ویژه کلاس اولی ها در ناحیه سه کرج است. وی با اشاره به اینکه آماده کردن دانش آموزان به پایه کلاس اول ابتدایی مسوولیت اصلی والدین را تا زمان بازگشایی مدارس تشکیل می دهد خاطر نشان شد: برای آموزش مهارت های لازم به اولیاء و نو آموزان جدید به پایه اول ابتدایی این طرح در سطح مدارس در قالب کارگاه های آموزشی برای دبستان های دخترانه و پسرانه طبق جدول آموزشی تنظیم شده به اجرا در می آید.مرادی گفت:کارشناسان آموزشی - تربیتی در این کارگاه های آموزشی تا پایان شهر یور ماه نکات لازم را به والدین و فرزندان آنان که امسال به پایه اول ابتدایی ورود پیدا می کنند یادآوری می کنند. وی در ادامه به نقش مهم این کارگاه های آموزشی در کاهش فشارهای روانی ، پیشگیری از هرگونه رفتار ناسازگارانه در بین دانش آموزان پایه اول در خانه و مدرسه پرداخت و یادآور شد: آموزش مهارت های اجتماعی ، کاهش وابستگی شدید بین والدین و فرزندان ، پیشگیری از استرس ، کاهش نگرانی والدین ، تقویت اعتماد به نفس در کودکان و ایجاد روحیه نشاط و لحظه شماری برای ورود به جشن شکوفه ها در دبستان را از دیگر مزایای این طرح تحصیلی - تربیتی برشمرد. معاون آموزش ابتدایی ناحیه 3 کرج گفت: در این طرح کارشناسان از نقش و تاثیر صبحانه خوردن که نقش مهمی در یادگیری مطالب درسی دارد و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی نیز برای والدین و کلاس اولی در این ناحیه سخن می گویند.
به گفته وی اولین کارگاه آموزشی این طرح در کانون شهید فهمیده کرج برگزار شد.آموزش و پرورش ناحیه سه کرج حدود 100 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود