30 مرداد 1395
شماره خبر: 168631

ظرفیت کویر اشتهارد برای نجوم و مسابقات ورزشی بکارگیری شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

ظرفیت کویر اشتهارد برای نجوم و مسابقات ورزشی بکارگیری شود


معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی استان البرز با بیان اینکه در حوزه گردشگری استان باید به سمت طبیعت‌گردی پیش رفت، گفت: ظرفیت کویر اشتهارد برای نجوم و مسابقات ورزشی بکارگیری شود.
احمد ترکاشوند با اشاره به اینکه در استان البرز 17 نمونه منطقه گردشگری وجود دارد اظهار داشت: عمده این مناطق در شهرستان کرج وجود دارد. معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان البرز با بیان اینکه در طالقان، اشتهارد، ساوجبلاغ و نظرآباد مناطق گردشگری وجود دارد، افزود: اما این مناطق گردشگری به سبب عدم استقبال مناسب سرمایه‌گذار قوی، نقطه اتکای مناسب برای استان نیست.
وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری استان البرز باید به سمت طبیعت‌گردی پیش رفت گفت: در این راستا باید به سمت توسعه گردشگری روستایی و مناطقی مانند کویر اشتهارد، حاشیه ابتدای طالقان، محور کرج- چالوس، نظرآباد و ساوجبلاغ روی آورد. ترکاشوند با بیان اینکه اشتهارد یکی از منحصر به فردترین کویرهای کشور را دارا است، افزود: در این منطقه سرمایه‌گذارانی برای ایجاد مراکزی برای ستاره‌شناسی و نجوم، برگزاری مسابقات شتر سواری و موتور سواری و رالی اتومبیل وجود دارد. وی با اشاره به وجود مشکل اعتباری در این منطقه، گفت: با وجود محیط مناسب در این منطقه، اعتباری در جهت شناسایی برای معرفی و جذب سرمایه‌گذاری به اداره‌کل و هیچ منطقه‌ای تعلق نمی‌گیرد.




منبع: تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود