4 شهریور 1395
شماره خبر: 169036

فرهنگ سازی اسلامی مهمترین وظیفه رسانه‌های کشور است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

فرهنگ سازی اسلامی مهمترین وظیفه رسانه‌های کشور است


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز مهمترین وظیفه رسانه های کشور را فرهنگ سازی اسلامی دانست و گفت: رسانه ها با بستر سازی مناسب زمینه آگاهی بخشی دینی به مردم را فراهم کنند.
حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی ضمن تقدیر و تشکر از خبرگزاری مهر در انتشار اخبار فرهنگی اظهار کرد: مهمترین وظیفه رسانه ها فرهنگ سازی اسلامی است. مسعودی در ادامه با تاکید بر اینکه رسانه ها راهبردی ترین بلندگوی تبلیغی در عرصه فرهنگ دینی هستند، گفت: این امر مهم به شرطی محقق خواهد شد که رسانه ها با همکاری دستگاه ها و متولیان فرهنگی در مسیر صحیح حرکت کنند.
وی اضافه کرد: در زمان اعراب جاهلی شعراء بلندگوی هر قوم و قبیله بودند و با سرودن شعر مناقب آنها را به سایر ملل و اقوام معرفی می کردند با آمدن اسلام و اعجاز معنوی قرآن کریم این شعراء در برابر بلاغت آن کم آوردند و امروز رسانه به‌عنوان مهمترین عامل تبلیغ دین و فرهنگ اسلام باشد. مسعودی ادامه داد: خبرنگاران و حمایت از آنها باید مدنظر مسئولان قرار گیرد چراکه این قشر زحمتکش در تمای عرصه ها و رویدادهای کشور از بدو پیروزی انقلاب اسلامی حضوری فعال داشتند. مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: امروز مردم در اقصی نقاط جهان توجه و اقبال بسیار زیادی به فضای مجازی و توسعه فرهنگ دینی در این فضا دارند به همین منظور رسانه ها باید با بستر سازی مناسب در زمینه آگاهی بخشی دینی به مردم گام بردارند. وی افزود: رسانه ها باید دوشادوش دستگاه های فرهنگی در زمینه توسعه و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و قرآنی گام بردارند چراکه مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان بر این امر مهم تأکید داشته اند. مسعودی گفت: رسانه ها به راحتی به بسیاری از اقشار جامعه سمت سوی فرهنگی و حتی سیاسی می دهند و این امر مهم به شرطی محقق خواهد شد که رسانه ها هدایت شده و در مسیر تثبیت نظام و توسعه دین گام بردارند. مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: بسیاری از مردم در غرب و حتی آمریکا با دیدن برنامه های فرهنگی و قرآنی رسانه های ایرانی به دین اسلام گرایش پیدا کرده اند به همین منظور دشمنان با انداختن پارازیت مردم را از روئیت برنامه های این شبکه ها منع می‌کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود