6 شهریور 1395
شماره خبر: 169098

برگزاری 20 اردوی کشوری - استانی در مدارس شاهد البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری 20 اردوی کشوری - استانی در مدارس شاهد البرز


مشاور مدیرکل و رئیس اداره مدارس شاهد آموزش و پرورش البرز گفت: 20 اردوی علمی - تربیتی ویژه دانش آموزان مدارس شاهد در این استان در سال تحصیلی 95-94 در قالب اردوی استانی و کشوری برگزار شد.
عباس زمانی فر افزود: این اردوها با هدف ایجاد انگیزه تحصیلی، تشویق دانش آموزان برتر، ارتقاء دانش تخصصی دانش آموزان در بخش علوم تخصصی - رشته ای ، تقویت روحیه همدلی ، اعتماد به نفس و روابط بین فردی ، افزایش حس مشارکت جویی و مسوولیت پذیری ، تقویت بنیه معنوی و آشنایی با دست آوردهای علمی ، فرهنگی و تاریخی ایران اسلامی در عصر معاصر و گذشته در مدارس شاهد البرز انجام شد.
وی اظهار کرد: دانش آموزان مدارس شاهد این استان در قالب این اردوها به مراکز علمی - دانشگاهی، پژوهشی- تحقیقاتی ، تاریخی - بستانی ، فرهنگی - مذهبی ، تفریجی - گردشگری و کوه پیمایی - ورزشی مستقر در مناطق البرز و سایر استان های کشور اعزام شدند. وی با اشاره به نقش مهم اردوها در آموزش نکته های تربیتی - فرهنگی به دانش آموزان از سوی کارشناسان و مربیان خاطرنشان شد: دانش آموزان در این اردوها به دلیل داشتن تعامل و گفت و گو در طول مسیر سفر نسبت به یکدیگر و مسائل مربوط به گروه هم سن و سالان خود نیز شناخت بیشتری پیدا می کنند. رئیس مدارس شاهد البرز از ارتقای سطح کمی و کیفی این اردوها بر حسب نیاز و تقاضای دانش آموزان بعنوان مهمترین اهداف برگزاری اردوهای دانش آموزی در مدارس شاهد این استان یاد کرد و افزود: در سال تحصیلی 95-94 یک هزار دانش آموز مدارس شاهد این استان به اردوهای استانی و کشوری اعزام شدند. زمانی فر بیان کرد: در این اردوها دانش آموزان در نشست های آموزشی - تربیتی با مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فضای مجازی توسط کارشناسان مربوطه آشنایی لازم را پیدا کردند. وی گفت : این اردوها برای دانش آموزان در سال تحصیلی 95-94 در دو بخش اردوی یک روزه و چند روزه برگزار شده است.
رئیس مدارس شاهد البرز در ادامه به تحصیل 8 هزار و 500 دانش آموز این استان در مدارس شاهد پرداخت و اظهار کرد: در سال تحصیلی 96-95 برنامه ریزی شده است تا دانش آموزان بیشتری تحت پوشش اردوهای استانی و کشوری قرار گیرند. از جمعیت 430 هزار نفری دانش آموزی البرز 8 هزار و 500 دانش آموز در مدارس شاهد این استان تحصیل می کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود