10 شهریور 1395
شماره خبر: 169416

برگزاری همایش یک روزه حمایت از حقوق ادبی و هنری

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری همایش یک روزه حمایت از حقوق ادبی و هنری


همایش حمایت از حقوق ادبی و هنری در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار گردید.
همایش حمایت از حقوق ادبی و هنری با همکاری سازمان بسیج حقوق دانان استان البرز و ستاد صیانت از حقوق شهروندی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار شد.
در این همایش مهندس سید موسی حسینی کاشانی ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، دکتر مهدی جوهری، مدرس دانشگاه ، قاضی و معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز، دکتر مهدی زاهدی، دانشیار گروه حقوق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی ، وکیل پایه یک دادگستری ، مدیر کمیته مالکیت فکری دانشگاه علامه طباطبایی و عضو انجمن مالکیت فکری ایران از جمله سخنرانان این همایش و کارگاه آموزشی بودند. این کارگاه آموزشی با موضوعاتی از قبیل مفهوم مالکیت معنوی(فکری) ، حقوق پدیدآوندگان آثار ادبی و هنری ، حقوق پدیدآورندگان آثار مشترک و جمعی ، حمایت های قانونی از حقوق پدیدآورندگان و اقدامات تأمینی و مرجع قانونی جهت رسیدگی به موارد نقص حقوق مالکیت ادبی و هنری تشکیل گردید که دکتر جوهری و دکتر زاهدی در این زمینه ها به ایراد سخن پرداختند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این کارگاه آموزشی در خصوص صیانت از آثار ادبی و هنری سخنانی بیان نمود.
سید موسی حسینی کاشانی خطاب به پدیدآورندگان آثار ادبی و هنری اظهار داشت : برای حمایت و صیانت از آثار حتما آن را به ثبت رسانند . وی گفت: مثلا در موضوع شعر ممکن است یک شاعر نتواند تا مدتها اقدام به چاپ مجموعه شعر خود نماید ولی این نکته مهم است که برای جلوگیری از سوء استفاده دیگران از آن مجموعه آن را به ثبت برساند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز همچنین خاطرنشان کرد: جهت حمایت از صاحبان آثار ادبی و هنری در اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز اداره حقوقی تشکیل گردیده که می تواند پیگیر این مسائل باشد. شایان ذکر است این کارگاه آموزشی با اعطای گواهی شرکت در همایش به حاضرین در جلسه به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود