22 آبان 1395
شماره خبر: 169652

اعلام برنامه های هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اعلام برنامه های هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس


مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه های ویژه ای در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.
نادر منصور کیایی افزود: اجرای برنامه های آموزشی - فرهنگی به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس کشور از 22 آغاز شده و تا 28 آبان ماه در مدارس سراسر کشور ادامه می یابد.
وی اظهار کرد: این برنامه ها با هدف گسترش نهضت فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و آسیب های آن ، اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر و ارتقاء دانش خانواده ها و دانش آموزان با رفتارهای پر خطر و خودمراقبتی در مدارس عملیاتی شده است. وی با اشاره به برنامه های متنوع ویژه هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی با مشارکت جویی از توانمندی سازمان های مردم نهاد و کارشناسان فعال در این حوزه خاطرنشان شد: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان و اولیاء با آسیب های اجتماعی اعتیاد در خانه و اجتماع در مدارس کارگاه های آموزشی ، نمایشگاه ، مسابقات فرهنگی و آموزشی برگزار می شود. مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این هفته میثاق نامه پیگیری مسائل مربوط به حوزه آسیب های اجتماعی در مدارس نیز امضاء می شود. منصور کیایی از شناخت عوامل مخاطره آمیز نوجوانان ، مهارت همگانی برای مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی ، همیاری برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدرسه، خانواده و محله ، مراقبت برای جوانان ، مدرسه تربیت دینی و خانواده ایرانی با مشارکت خانه و مدرسه را از دیگر برنامه های هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدارس کشور ذکر کرد. وی تاکید کرد: با هدف گسترش دانش جامعه هدف در مدارس نشست هایی با عنوان اعتیاد و آسیب های آن در قالب پرسش و پاسخ نیز برگزار می شود تا افراد شرکت کننده از طریق تبادل اطلاعات با یکدیگر با پدیده شوم اعتیاد و آسیب های ناشی از آن در زندگی فردی و اجتماعی شناخت بیشتری پیدا کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود