29 آذر 1395
شماره خبر: 171575

79 معلم پژوهشگر در آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج تجلیل شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

79 معلم پژوهشگر در آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج تجلیل شدند


79 معلم پژوهنده آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج که آثارشان در سطح کشوری، استانی و منطقه ای در سال 95 برتر شناخته شده بود در آئین اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و قناوری، تجلیل شدند.
به منظور بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری از سوی معاونت توسعه پژوهش برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی مدیریت ناحیه 4 نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در دو بخش پژوهش معلمان و دانش آموزان و امکانات هوشمند سازی مدارس در محل آموزشگاه نمونه دولتی آینده سازان بر پا شد. در آئین اختتامیه این نمایشگاه از منتخبین کشوری، استانی و منطقه ای اقدام پژوهی با حضور 70 نفر از رابطین اقدام پژوهی مدارس این ناحیه از 79 معلم پژوهنده منتخب تجلیل شد. مدیر آموزش وپرورش ناحیه 4 کرج ضمن تقدیر از فعالان حوزه پژوهشی در مدارس در این آئین ، تحقیق علمی را در حوزه آموزش وپرورش از ضروریات تحقق اهداف سیاستهای راهبردی نظام تعلیم وتربیت ذکر کرد. قاسم پوستین دوز از معلمان پژوهنده به عنوان سرمایه های اصلی حوزه علم وفناوری یاد کرد که با سخت کوشی ودقت نظر در پی راه حل مسائل آموزشی وپرورشی در مدارس بویژه دانش آموزان هستند. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با استفاده از راه کارهای علمی وعملی اقدام پژوهی در حوزه های گوناگون با استفاده از ظرفیت و دانش متخصصان ، دستاوردهای معلمان فرهیخته در این حوزه بیش از پیش نمایان شده و به اشتراک گذاشته شود. معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آئین گفت: با توجه به نقش مهم پژوهش در آموزش و پرورش هر ساله به مناسبت هفته پژوهش و فناوری از معلمان و دانش آموزان فعال در این عرصه مهم در راستای قدر دانی از سختکوشی آنان و ترویج فرهنگ پژوهش محوری در مدارس برگزار می شود. حسین رحمانیان اظهار کرد: معلمان پژوهند در سال 95 برای شرکت در نوزدهمین دوره معلم ژوهنده 7 هزار اثر پژوهشی انجام دادند که در سه مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای و استانی مورد ارزیابی داوران پژوهشگر قرار گرفت.وی گسترش پژوهش در بین دانش آموزان و معلمان البرزی را ضروری دانست و یاد آور شد: 20 اثر پژوهشی برتر معلمان این استان به مرحله کشوری راه یافت که همکاران موفق به کسب رتبه کشوری نیز شدند. وی بیان کرد: در بخش پژوهش دانش آموزی نیز 170 اثر برتر شناخته شد و دانش آموزان نیز رتبه برتر کشوری کسب کردند.
رحمانیان بیان کرد: پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز رتبه برتر کشوری در بخش پژوهش را به خود اختصاص داد. وی ضمن اشاره به حضور فعال دانش آموزان و معلمان پژوهنده در سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خاطرنشان شد: در این نمایشگاه اداره کل آموزش و پرورش البرز 8 غرفه داشت که در آن 80 اثر پژوهشی و اختراع دانش آموزی و 137 اقدام پژوهی معلمان به نمایش گذاشته شده بود. وی بیان کرد: در سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اداره کل آموزش و پرورش البرز رتبه اول را کسب کرد. در این آئین لوح تقدیر و هدایایی به 2 منتخب راه یافته به مرحله کشوری، 12 منتخب استانی، و 48 منتخب منطقه ای و 14 منتخب آموزشگاهی برتر اهدا شد. در این آئین کلیپ خلاصه ای از فعالیت های پژوهشی ناحیه 4 پخش شد و از کتاب خلاصه تفصیلی آثارمنتخب استانی نیز رونمایی شد. در این آئین دانش آموزان سرود ای ایران را همخوانی کردند. آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج 107 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود