6 دی 1395
شماره خبر: 172025

تجدید میثاق فعالان سواد آموزی البرز با آرمان های امام راحل وشهدا

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تجدید میثاق فعالان سواد آموزی البرز با آرمان های امام راحل وشهدا


فعالان عرصه سواد آموزی این استان امروزسه شنبه با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره ) بار دیگر با آرمان های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند.
محرمعلی الهویی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار داشت: به مناسبت هفته گرامیداشت سواد آموزی ، کاروانی از فعالان عرصه خدمت در سواد آموزی البرز در مرقد مطهر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضور یافتند تا بار دیگر با آرمان ها و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی عهدی دوباره ببندند. وی با اشاره به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در 7 دی ماه سال 1358 مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزای برای ریشه کنی بی سوادی در ایران اسلامی خاطر نشان شد: در این آئین معنوی - انقلابی که معاون وزیر و رئیس نهضت سواد آموزی کشور نیز حضور داشتند از انقلاب امام راحل بعنوان یک انقلاب فرهنگی یاد شد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: شرکت کنندگان با در دست داشتن شاخه های گل و عکس هایی از امام راحل ، شهدای سواد آموزی ، شعار های انقلابی - اسلامی سر دادند و در حرم مطهر امام حلقه وحدت تشکیل دادند. الهویی حرکت خودجوش سواد آموزان ، آموزش دهندگان ، مدیران و ... در مرقد مطهر امام راحل (ره) را نشان از عشق درونی آنان نسبت به مکتب امام و ادای دین بخشی از وظایفشان در مقابل خون پاک شهدای گرانقدر ایران اسلامی ذکر کرد. وی با اشاره به رویکرد انقلاب اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی خاطر نشان شد: در این آئین شرکت کنندگان بر تحکیم وحدت ، تلاش برای ریشه کنی بی سوادی و حفظ انسجام ملی تاکید کردند. وی گفت : امام خمینی (ره ) معلم بزرگی بود که به ملت ایران و جهان درس های ارزشمندی آموختند. وی بیان کرد: در این آئین معنوی از نقش امام و شهدا در زمینه انقلاب اسلامی ، دوران هشت سال دفاع مقدس ، جایگاه و اقتدار ایران اسلامی در جهان به برکت انقلاب و الگو شدن انقلاب امام برای همه آزادیخواهان جهان سخن گفته شد. معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در این نشست بر پاسداری از ارزش ها و دست آوردهای انقلاب ، توصیه های شهدا در راستای حرکت در خط ولایت فقیه ، حفظ وحدت ، تهاجم فرهنگی و رشد و بالندگی ایران در عرصه های مختلف نیز تاکید شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود