12 دی 1395
شماره خبر: 172357

برگزاری سه دوره آموزشی برای معلمان در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری سه دوره آموزشی برای معلمان در کرج


مدیران آموزش و پرورش نواحی کرج اعلام کردند که 3 دوره آموزشی به منظور کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی در مدارس برای معلمان برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج ، گفت: در کارگاه تفکر و زندگی در مورد اهداف کلی و جزئی، رفتاری و پیش آزمون، وسایل کمک آموزشی، روش های تدریس و فعالیت معلم در این درس مطالبی ارائه شد.
فرشته فهمیده اظهار کرد: علی قبادی رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش البرز مدرس کارگاه تخصصی درس تفکر و سبک زندگی بود که در این زمینه گفت: وظیفه مربی مهندسی کردن خواهش های نفسانی دانش آموزان با بکارگیری تخصص و ارائه الگوههای مناسب تدریس از جمله بکارگیری تکنولوژی آموزشی است. وب بیان کرد: هدف اصلی از تدریس درس تفکر و سبک زندگی ایجاد بینش و منش درست و در نهایت تغییر رفتار دانش آموزان است. وی خاطر نشان شد: در قالب این درس به دنبال آن هستیم که دانش‌آموزان را پرسشگر تربیت کنیم لذا درکلاس این درس برای ارتقاء قدرت تفکر و استدلال دانش‌آموزان تلاش می‌کنیم. وی گفت: در قالب تغییرات کتاب‌های درسی عنصر تفکر و پژوهش را در لابه‌لای دروس گنجانده تا دانش‌‌آموز را از همان بدور ورود به دبستان خلاق و پرسشگر تربیت شوند. وی درس تفکر و سبک زندگی را تلفیقی از تفکر ،پژوهش و آداب و مهارت‌های زندگی دانست و اظهار کرد: این درس به دنبال پرورش تفکر، خلاقیت،‌قدرت حل مسئله و پژوهش در میان دانش‌آموزان است. وی با اشاره به اینکه درس تفکر و پژوهش امتحان ندارد و نیازی به کتاب کار و تمرین نیست یاد آور شد: این درس نیاز به روش مناسب دارد و در آخر هر نیم سال تحصیلی دانش‌آموز باید پروژه‌ای را به معلم ارائه کند.
در این کارگاه آذرالسادات جاماسبی منتخب جشنواره کشوری درس تفکر و سبک زندگی نیز درخصوص روش های برتر تدریس مطالبی را بیان کردند.
دوره های آموزشی برنامه ملی شهاب درناحیه3کرج
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج گفت: کلاسهای دوره ضمن خدمت برنامه ملی شهاب در مجموع 21 با کلاس با شرکت 700 نفر مدیر ،معاون و آموزگاران در این ناحیه تشکیل شد. عبدالکریم رستمی بیان کرد: در راستای سند تحول بنیادین وسیاست های آموزش وپرورش مبنی بر بهسازی آموزش نیروی انسانی این دوره آموزشی در قالب 9 کلاس برای آموزگاران پایه چهارم ابتدایی، مدیران ابتدایی ،معاونین آموزشی ، پرورشی و اجرایی مدارس ابتدایی دولتی وغیردولتی برگزار شد. وی تصریح کرد: برنامه ملی شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم ابتدایی با مشارکت بنیاد ملی نخبگان اجرا می شود . رستمی هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان را رسالت مشترک دو نهاد آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان برشمرد. وی در ادامه برنامه ملی شهاب را فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان عنوان کرد و خاطرنشان شد: با توجه به نقش محوری معلم در فرایند تعلیم و تربیت باید از معلمان خلاق و نو آور و توانمند در اجرای برنامه ملی شهاب استفاده شود تا بتوانند متناسب با اهداف این برنامه به صورت گام به گام دانش آموزان را هدایت کنند.
برگزاری دوره آموزشی ویژه آموزش دهندگان
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت : دوره توجیهی - آموزشی ویژه آموزش دهندگان دوره های سوادآموزی در این ناحیه به منظور توانمند سازی آموزش دهندگان برگزار شد. وحید یعقوبی اظهار کرد: این دوره از سوی اداره نهضت سواد آموزی ناحیه با شرکت 50 نفر در دبیرستان دخترانه شرافت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزارشد. وی بیان کرد: واگذاری کلاس های سوادآموزی به افراد منوط به شرکت در این دوره ها ی آموزشی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود