6 دی 1391
شماره خبر: 17317

همایش بصیرت و میثاق با ولایت در شهر ماهدشت برگزار می‏شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 همایش بصیرت و میثاق با ولایت در شهر ماهدشت برگزار می‏شود


سپیدارآنلاین: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ماهدشت کرج از برگزاری همایش بصیرت و میثاق با ولایت به مناسبت گرامیداشت روز نهم دیماه در این شهر خبر داد.
حجت الاسلام محمود دهقاندار گفت: یکی از روزهای الهی در جریان انقلاب اسلامی ایران روز نهم دی ماه سال 1388 است و انقلاب اسلامی فرایندی است که مأموریت آن تشکیل جامعه و کشور اسلامی است. دهقاندار افزود: این فرایند پنج مرحله یا به تعبیر دیگر پنج ایستگاه دارد؛ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، کشور اسلامی و تمدن اسلامی که مقام معظم رهبری از آن به فرایند تحقق اهداف اسلامی یاد کرده‌اند. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ماهدشت تشریح کرد: انقلاب اسلامی در طی این مراحل حوادث بسیاری را تجربه کرده است که هر کدام یوم الله است.
نهضت عاشورا مبنای حرکت انقلاب اسلامی ایران
وی افزود: 19 دی 1356 قم و روزهای پشت‌سر آن مانند 12 بهمن؛ 22 بهمن 1357در مرحله انقلاب اسلامی، 12 فروردین 1358و روز تسخیر لانه جاسوسی و روزهای جنگ تحمیلی در مرحله نظام اسلامی و نهم دی 1388 مقدمه تشکیل دولت اسلامی است، نکته حائز اهمیت اینکه همه این ایام الله برخاسته از نهضت عاشورا است. وی گفت: بر این اساس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماهدشت به مناسبت حماسه بزرگ 9 دی روز جمعه هشتم دیماه همایشی را همراه با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع ماهدشت برگزار می کند.
به گفته دهقاندار در این همایش حسین یکتا فرمانده قرارگاه خاتم الاوصیاء (عج) به سخنرانی می پردازد.





منبع:مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود