17 بهمن 1395
شماره خبر: 174180

جای خالی اتاق فکر برای سرگروه های درسی در فرآیند تعلیم و تربیت

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جای خالی اتاق فکر برای سرگروه های درسی در فرآیند تعلیم و تربیت


مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: سرگروه های درسی برای هم اندیشی نیاز به تشکیل اتاق فکر دارند تا بستر رویکرد کیفیت بخشی آموزشی با شتاب مناسب در عرصه تعلیم و تربیت ادامه پیدا کند.
خسرو ساکی در نشست سرگروه های آموزشی مدارس متوسطه استان البرز که در سالن نگین آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج برگزار شد افزود: در هر سازمانی برای فعالیت های تخصصی و کیفی نمودن فعالیت ها و برنامه ها ، بخش های فعالیت می کنند که موجب کیفیت بخشی و شتاب امور می شود ،که در آموزش و پرورش بخش کیفیت و شتاب دهنده ی فعالیت آموزشی بر عهده گروه های آموزشی است. وی اظهار کرد: اصلی ترین منبع برای انتخاب مدرسین دوره های ضمن خدمت سرگروه های آموزشی است که باید با تشکیل اتاق فکر برای تامین و انتخاب مدرسین دوره های ضمن خدمت مشارکت داشته باشند. وی با اشاره به اینکه سرگروه های آموزشی باید از سوی معلمین رشته مربوطه انتخاب شوند یاد آور شد: سرگروه های آموزشی نسبت به معلمین دیگر بواسطه ی داشتن تالیفات، هنرمندی و سایر شاخص ها به عنوان فرد ارشد محسوب شده و انتخاب سرگرو های آموزشی از راه های دیگر وجاهت قانونی ندارد. مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان شد: با داشتن بیش از 25 هزار پرسنل آموزش و پرورش دستگاهی بزرگ است که مدیریت برآن با سایر ارگان ها و دستگاه ها تفاوت خاص دارد در حالی که کل پرسنل سایر دستگاه های این استان به 17 هزار نفر هم نمی رسند. ساکی تصریح کرد: صدور ابلاغ دبیران و معلمان مدارس نواحی استان با همکاری و نظارت سرگروه های آموزشی صورت گرفته تا حقی از همکاران ضایع نشود که این کار رضایت مندی همکاران را در پی دارد. وی در ادامه به کمبود فضاهاهی آموزشی در البرز پرداخت و اضافه کرد : میانگین فضاهای آموزشی این استان نصف میانگین کشوری است در حالی که رشد جمعیت دانش آموزی در البرز 2 برابر رشد دانش آموزی کشوری است. این مسئول گفت : فضا برای هر دانش آموز در کشور 5 متر مریع است اما در شهر کرج به رغم مهاجرت و تراکم بالا 2 متر مربع است. ساکی یاد آور شد: آموزش و پرورش البرز با کسری 1000 نفری آموزگار مواجه است در حالی که در مقطع متوسطه در قسمت خواهران مازاد نیرو داریم .
در ایتدای این نشست عباس سلطانیان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گزارشی از فعالیت ها و برنامه های اداره تکنولوژی آموزش و پرورش استان ارائه دادند و 2 نفر از سرگروه های آموزشی البرز موارد و مشکلات خود را با مدیر کل در میان گذاشتند. البرز 430 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود