15 فروردین 1396
شماره خبر: 176302

اجرای طرح آموزش حقوق و تکالیف به 9 هزار دانش آموز دختر در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

اجرای طرح آموزش حقوق و تکالیف به 9 هزار دانش آموز دختر در البرز


مسئول امور بانوان ادراه کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح آموزش حقوق و تکالیف به 9 هزار دانش آموز در مدارس دخترانه این استان اجرا شد.
فریده بیرانوند بزنی افزود: این طرح از مهرماه سال تحصیلی 96-95 در مدارس دخترانه این استان آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه داشت . وی با اشاره به نقش مهم آموزش در خودکنترلی دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب ها و کاهش هزینه‌های ناشی از سوء رفتار ، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین هدف از تربیت تلاش آگاهانه برای زندگی خوب تعریف شده است لذا دانش‌آموز باید آگاهی درونی پیدا کند و به خودکنترلی برسد.
وی بیان کرد: خودکنترلی باعث می‌شود که هزینه‌های اجتماعی ناشی از سوء رفتار در هر زمینه کاهش ‌یابد و مردم با آگاهی از حقوق خود می‌توانند مجری قانون باشند و به قانون‌ شکنان اجازه ندهند خلاف حقوق انسانی رفتار کنند. وی یاد آور شد: هرساله آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان به شکل‌های مختلف در مدارس دنبال می‌شود اما امسال به‌عنوان یک طرح در مدارس مطرح و اجرایی شد. بیرانوند تصریح کرد: اعتقاد ما این است که در تربیت نمی‌شود تنها به یک زمینه پرداخت به همین دلیل بخشی از کار باید به دانش‌آموزان و بخشی را به والدین سپرد. مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: این طرح یک بسته طراحی شده است که در آن آموزش‌های حقوقی و اجتماعی دنبال می‌شود. بیرانوند در ادامه به اجرای این طرح به صورت پایلوت در ۱۵ استان کشور اشاره کرد و افزود: این برنامه از سوی ریاست جمهوری در مدارس متوسطه اجرایی شده است وی بیان کرد: با توجه به مشکلات جامعه باید به نسل جوان اطلاعات و آگاهی مانند آموزش حقوق و تکالیف در کنار هم داده شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود