23 خرداد 1396
شماره خبر: 179463

تشکیل پایگاه های اوقات فراغت در البرز به مشارکت دستگاه ها نیاز دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تشکیل پایگاه های اوقات فراغت در البرز به مشارکت دستگاه ها نیاز دارد


مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت: تشکیل پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان در تعطیلات تابستان نیاز به مشارکت سایر دستگاه های اجرایی و مردمی در استان دارد.
خسرو ساکی در دومین نشست شورای آموزش و پرورش البرز افزود: برای اجرای برنامه های اوقات فراغت در البرز که در قالب 8 محور و 20 برنامه برای تابستان 96 تعریف شده است نیاز به همکاری مسئولان استانی و اولیای دانش آموزان داریم. وی با اشاره به اینکه امسال منابع دولتی برای پایگاه های اوقات فراغت نداریم، اظهار کرد: پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در این استان باید به صورت خود گردان یا با حمایت سایر دستگاه ها ی اجرایی البرز اداره شود. وی یاد آور شد: برای دایر کردن پایگاه های تابستانی در البرز نیاز به تصویب افزایش هزینه پایگاه ها ی تابستانی تا سقف 30 درصد در شورای آموزش و پرورش این استان را داریم. مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: جذب دانش آموزان در مناطق کم برخوردار مهمترین مساله ای است که در پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در این استان نباید از آن غافل شویم.
ساکی تصریح کرد: می کوشیم کلاس های پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت را با حداقل هزینه برای دانش آموزان البرزی برگزار کنیم. وی گفت: هزینه کلاس های پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت باید بر اساس شرایط نواحی و مناطق آموزش و پرورش تعیین و همچنین سلایق دانش آموزان برنامه ریزی شود. وی حمایت از دانش آموزان بی بضاعت برای شرکت در کلاس های تابستانی را در البرز ضروری دانست و افزود: باید دقت کنیم تا این دانش آموزان تحت پوشش برنامه ها ی پایگاه های تابستانی استان قرار گیرند. مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه به برنامه ریزی در خصوص غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان البرز در تابستان 96 به ویژه در بخش مهارت آموزی اشاره کرد. ساکی از تعیین حداقل و حداکثر افزایش هزینه فوق برنامه مدارس هیات امنایی بعنوان دیگر دستور کار دومین نشست شورای آموزش و پرورش البرز یاد کرد و افزود: در سال تحصیلی 97-96 نیاز به افزایش شهریه مدارس هیات امنایی بین 12 تا 20 درصد داریم تا در این مدارس خدمات لازم در حوزه آموزشی ، تربیتی و مهارتی به دانش آموزان در قالب برنامه های فوق برنامه ارائه شود. وی یاد آور شد: پژوهشسرای ملاصدرا نیز در البرز نیاز به تامین هزینه های برگزاری جشنواره کشوری دانش آموزی سلول های بنیادی به مبلغ 700 میلیون ریال دارد. وی تاکید کرد: آموزش و پرورش البرز برای توانمند سازی دانش آموزان در بخش مهارت های زندگی و حرفه ای، علمی و پژوهشی نیاز به حمایت همه جانبه مسئولان ، مردم و خیرین نیک اندیش دارد. البرز 440 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود