6 تیر 1396
شماره خبر: 180136

نخستین سامانه تابستانی اوقات فراغت استان البرز راه اندازی شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

نخستین سامانه تابستانی اوقات فراغت استان البرز راه اندازی شد


مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: نخستین سامانه الکترونیکی با هدف دسترسی آسان دانش آموزان و خانواده ها برای نام نویسی در پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت تابستانی در این استان راه اندازی شد.
خسرو ساکی هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات به جامعه هدف، تسهیل در فرآیند ثبت نام دانش آموزان، اعلام برنامه ها و مشخصات پایگاه ها و آشنایی دانش آموزان و خانواده ها با دوره ها و کلاس های تابستانی در البرز ذکر کرد. وی اظهار کرد: راهنمای ثبت دوره ها و کلاس های اوقات فراغت تابستانی به منظور ثبت مشخصات پایگاه ها توسط مدیران در سامانه همگام به مدارس استان البرز ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه صدور مجوز اوقات فراغت در مدارس فقط از طریق سامانه همگام در البرز امکان پذیر است، خاطر نشان کرد: ثبت و تعریف پایگاه اوقات فراغت در سامانه همگام توسط مدیر مدرسه انجام می شود. مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: ضروری است برای مدیران مدارس نشست توجیهی ویژه سامانه الکترونیکی اوقات فراغت برگزار شود. ساکی به شعار پایگاه های تابستانی این استان که هر دانش آموز یک مهارت می باشد، پرداخت و افزود: آشنایی دانش آموزان با مهارت های زندگی به ویژه با سبک زندگی ایرانی - اسلامی و آموختن یک مهارت حرفه ای ساده که در خانه و اجتماع جنبه کاربردی داشته باشد به اجرا در می آید. وی در ادامه به شعار سال 96 که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می باشد اشاره و بیان کرد: در پایگاه های تابستانی البرز برنامه ریزی کرده ایم تا دانش آموزان بر اساس علایق و توانمندی خود در دوره های آموزشی کوتاه مدت مهارتی که با کمک دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود شرکت کنند. مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: در این پایگاه ها در زمینه های مختلفی از جمله امداد و نجات، آتش نشانی، فضای مجازی ، صنایع دستی ، کشاورزی ، هنری و گردشگری به دانش آموزان به صورت تئوری - عملی آموزش مهارتی داده می شود. ساکی اظهار کرد: برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت با هدف تقویت روحیه مسئولیت‌پذیری و خودباوری دانش آموزان در این استان تدوین شده است. وی از طرح هجرت به عنوان یکی از برنامه های مهم شاداب سازی مدارس و مهارت آموزی برای دانش آموزان نام برد و خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری اداره کل نوسازی مدارس و سپاه با مشارکت دانش آموزان و مربیان در مدارس استان انجام می شود. وی گفت: در قالب این برنامه مدارس تعمیر، تجهیز و بهسازی شده و دانش آموزان با فرهنگ کار، انجام کار گروهی و مشارکت جویی آشنایی پیدا می کنند. وی تصریح کرد: برای اجرای برنامه های اوقات فراغت در البرز که در قالب 8 محور و 20 برنامه برای تابستان 96 تعریف شده است نیاز به همکاری مسئولان استانی و اولیای دانش آموزان داریم. مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه امسال منابع دولتی برای پایگاه های اوقات فراغت نداریم، افزود: پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت باید به صورت خود گردان یا با حمایت سایر دستگاه ها ی اجرایی این استان اداره شود. ساکی یاد آور شد: جذب دانش آموزان در مناطق کم برخوردار مهمترین مساله ای است که در پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت در البرز باید مورد توجه قرار گیرد. وی اضافه کرد: تلاش شده است تا کلاس های پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت با حداقل هزینه برای دانش آموزان البرزی برگزار شود. وی گفت: مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان برای اطلاع بیشتر از کلاس های اوقات فراغت تابستانی استان البرز به سامانه medu.ir96Tabestan مراجعه کنند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود