27 مرداد 1396
شماره خبر: 182536

دانش آموزان البرزی در جشنواره نوجوان خوارزمی حائز 7 رتبه کشوری شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

دانش آموزان البرزی در جشنواره نوجوان خوارزمی حائز 7 رتبه کشوری شدند


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: دانش آموزان این استان در سومین دوره مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی ، حائز 7 رتبه برتر کشوری شدند.
عباس سلطانیان افزود: امروز در مشهد مقدس آئین تجلیل از دانش آموزان برتر در سومین جشنواره نوجوان خوارزمی برگزار شد که فاطمه ایرجی از آموزش و پرورش ناحیه 2کرج در محور ادبیات فارسی توانست رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد. وی از پارمیدا گروسپور ، غزاله تیمور نژاد و کیمیا زارعی به عنوان دانش آموزان برتر شناخته شده البرزی در بخش زبان انگلیسی از آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نام برد که در این جشنواره موفق به کسب رتبه اول کشوری شدند. وی بیان کرد: در سومین جشنواره نوجوان خوارزمی مایسا قره گزلی در بخش دست سازه از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و مهین اثرزاده در بخش پژوهش از آموزش و پرورش ناحیه سه کرج به ترتیب به رتبه دوم و سوم کشوری دست یافتند. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: سید مرتضی سیدی و فرید فخیمی کمال از آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز دربخش فعالیت های آزمایشگاهی رتبه سوم کشوری زا از آن خود کردند. سلطانیان گفت: این جشنواره با هدف ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت ­های دانش آموزان براساس شیوه نامه وزارتخانه ای در کشور برگزار می شود. وی از پژوهش به عنوان یکی از محورهای مهم سومین دوره مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی 96-95 نام برد و اظهار کرد: موضوع پژوهش دانش آموزی در این جشنواره را کمبود آب و محیط زیست است که آثار دانش آموزان البرزی در این زمینه خوش درخشید. وی با بیان اینکه در مرحله استانی این جشنواره 56 اثر برتر دانش آموزی مورد بررسی قرار گرفت ،خاطرنشان کرد: از این تعداد 9 اثر پس از ارزیابی داوران برای شرکت در مرحله کشوری سومین دوره مسابقات پژوهشی نوجوان خوارزمی برگزیده شدند. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز از بررسی میزان توجه دانش آموزان دبیرستان دوره اول به حفظ محیط زیست و ارائه راهکارهایی برای بهبود و تقویت آن ، مقایسه اثر آموزش با کامپیوتر و آموزش از طریق حل مساله در درس ریاضی بر خلاقیت دانش آموزان به عنوان طرح های پژوهشی دانش آموزان البرزی یاد کرد. سلطانیان بررسی خوردگی و تخریب مواد در فضا و روش های جلوگیری از زباله های فصایی و بررسی وضعیت منابع تامین آب و تهدید های پیش رو در استان البرز را از دیگر طرح های دانش آموزان البرزی در جشنواره نوجوات خوارزمی ذکر کرد.
وی یاد آور شد: مرحله کشوری سومین دوره مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی در مشهد برگزار شد که از 9 دانش آموز البرزی اعزام شده به این جشنواره ، 7 نفر رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دادند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود