31 مرداد 1396
شماره خبر: 182800

البرز به 11 هزار کلاس درس نیاز دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

البرز به 11 هزار کلاس درس نیاز دارد


مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت که به دلیل کمبود فضای آموزشی تراکم تعداد دانش آموزی در کلاس های مدارس این استان از میانگین کشوری بالاتر است، زیرا البرز نیاز به 11 هزار کلاس درس دارد.
، خسرو ساکی در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش البرز که در استانداری برگزار شد، افزود:جمعیت دانش آموزی در کلاس‌های درس البرز 9 نفر بیشتر از میانگین کشور است. وی اظهار کرد: البرز در هر سال تحصیلی با رشد جمعیت دانش آموزی مواجه است در حالی که در این استان با کمبود سرانه و زیرساخت‌های آموزشی ، ورزشی و فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش مواجه هستیم. وی با بیان اینکه این نیاز برای استان البرز یک بار سنگین محسوب می شود، یاد آور شد: این مشکل اساسی با سختی در البرز مدیریت می شود که علت آن به ضعیف بودن زیرساخت‌های آموزشی در این استان برمی گردد.مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به 14 طرح ورزشی نیمه تمام در البرز اشاره کرد و گفت : تکمیل این طرح های ورزشی نیز با توجه به پایین بودن سرانه ورزشی دانش آموزی در استان باید جز اولویت‌های اداره کل نوسازی مدارس البرز قرار گیرد.ساکی افزود: سال گذشته 360 میلیون تومان اعتبار از محل یک درصد اعتبارات ادارات استانی به مجموعه اداره کل نوسازی البرز واریز شده است. وی تصریح کرد: لازم است اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز برای ایجاد زیر ساخت های آموزشی در استان به کمک آموزش و پرورش البرز بیاید. وی گفت: توسعه مدارس غیردولتی نیز به‌ منظورکاهش مشکلات موجود در البرز باید مورد توجه قرار گیرد. مدیر کل آموزش و پرورش البرز در بخش دیگری از سخنانش افزود: پیگیری بیمه رانندگان سرویس مدارس از طریق دفتر انجمن اولیا و مربیان نیز در این استان برای سال تحصیلی 97-96 درحال انجام و بررسی است.
ساکی اضافه کرد: مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور نیز به میزبانی استان البرز از یکم تا هفدهم شهریور برگزار می شود. استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود