26 مهر 1396
شماره خبر: 185548

مشارکت 26 میلیونی اولیا مدارس در امر تعلیم و تربیت کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

مشارکت 26 میلیونی اولیا مدارس در امر تعلیم و تربیت کشور


مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مشارکت 26 میلیون نفر اولیا دانش آموزان در مدارس کشور بیانگر مشارکت بالای آنان در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است.
نور علی عباسپور افزود: مهم ترین نقش در پرورش و رشد فکری و روانی نوجوانان و جوانان بر عهده ی اولین نهاد تربیتی یعنی خانواده و پس از مدرسه است. وی با اشاره به جمعیت 13 میلیون و 250 هزار نفری دانش آموزان کشور در سال تحصیلی 97-96 ، اظهار کرد: خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی داشته باشند و نقش تربیتی خاص خود را با بصیرت ایفا کنند. وی تصریح کرد: خانواده در هر جامعه ای به عنوان زیربنای مستحکم ساخت اجتماعی، عامل اصلی حفظ و حراست از ارزش های اخلاقی و اجتماعی محسوب می شود.مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تا زمانی که اهمیت ارتباط میان خانواده و مدرسه برای اولیا روشن نشود، نمی توان آن ها را در مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموز مشارکت داد لذا هفته پیوند فرصتی مناسب برای آگاهی بخشی و مشارکت افزایی والدین در قالب برنامه های انجمن اولیا و مربیان در مدارس به شمار می رود. عباسپور تصریح کرد: خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربیتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند که هر یک شناخت تربیتی کافی در مورد فرآیند رشد دانش آموزان در دوره های مختلف سنی داشته باشند. وی اضافه کرد: انجمن اولیا و مربیان که در جهت رشد و آگاهی پدران و مادران و دست اندرکاران تعلیم و تربیت در مدارس گام بر می دارد، باید در تعلیم و تبیین نقش های تربیتی خانه و مدرسه اهتمام ورزد. وی گفت: همدلی مهم‌ترین مؤلفه بین مربیان و خانواده‌ها است که باید ایجاد شود که در غیر این صورت در تربیت نسل آینده موفق نمی‌شویم. وی با اشاره به اینکه انجمن اولیاء و مربیان باید واسطه بین خانواده و مربیان باشد، اظهار کرد: اگر همه افراد به این اعتقاد داشته باشند که بدون همفکری و هماهنگی نمی‌توان به نتیجه دلخواه رسید آن زمان کارها به درستی انجام می‌شود. وی بیان کرد: مربیان به همکاری و همفکری همه اولیاء نیازمند هستند زیرا هیچ‌کس بهتر از والدین نمی‌تواند شناخت از دانش آموزان را به ما بدهد که در این شرایط می‌توانیم فرزندانی مسئولیت‌پذیر در جامعه پرورش دهیم.وی تاکید کرد: برای موفقیت دانش آموزان باید دور نمای آینده توسط اولیاء و مربیان ترسیم شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود