24 آبان 1396
شماره خبر: 186984

آموزش خودمراقبتی درقالب نمایشگاه سیار آسیب های اجتماعی درمدارس البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

آموزش خودمراقبتی درقالب نمایشگاه سیار آسیب های اجتماعی درمدارس البرز


معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: نمایشگاه سیار آسیب های اجتماعی با شعار ' از خودت مراقبت کن' در مدارس این استان گشایش یافت.
فرشید علیزادهافزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی با رویکرد آگاهی بخشی و پیشگیرانه برای دانش آموزان و خانواده ها در مدارس البرز برنامه ریزی و اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه این حرکت آموزشی به منظورگسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در مدارس البرز انجام شده است ، خاطر نشان کرد: ترویج، فرهنگ سازی و آموزش در زمینه راهکارها و مهارت‌های خود مراقبتی در برابر رفتارهای پرخطر از جمله اهداف دیگر این نمایشگاه مهم است. معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: در این نمایشگاه 400 بسته آموزشی ویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت سیار در مدارس این استان توزیع و به نمایش گذاشته شده است. علیزاده تصریح کرد: در نمایشگاه سیار آسیب های اجتماعی دانش آموزان به زبان تصویر و پیام های آموزشی با مهارت های زندگی از جمله مهارت نه گفتن، اعتماد به نفس، رفتارهای پر خطر، دوست ناباب، آسیب های فضای مجازی ، فرار از خانه و مدرسه ، تاثیر دوست خوب در زندگی ، چگونه سالم زیستن ، نشاط سالم و ... نیز آشنایی پیدا می کنند. وی اظهار کرد: در این هفته نشست های آموزشی برای شناخت بیشتر دانش آموزان و اولیاء با آسیب های اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه در برابر این آسیب ها در مدارس برگزار می شود وی اضافه کرد: تهیه پیام ها و روز نامه دیواری های آموزشی ، مقاله و معرفی کتاب از دیگر برنامه های آموزش و پرورش البرز در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس این استان را تشکیل می دهد. وی تاکید کرد: نمایشگاه سیار آسیب های اجتماعی به مدت دو هفته در مدارس البرز البرز دایر است. استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود