9 بهمن 1391
شماره خبر: 19405

موانع توسعه گردشگری البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

موانع توسعه گردشگری البرز


سپیدارآنلاین: معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان این سه مانع در سر راه صنعت گردشگری استان وجود دارد، گفت: عدم همکاری بانک‌ ها در اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران، عدم همکاری دستگاه‌ های دولتی برای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و عدم توجه دستگاه‌های دولتی به اهمیت صنعت گردشگری در استان سبب شده است تا صنعت گردشگری استان به خوبی رشد نکند.
احمد ترکاشوند با بیان این سه مانع در سر راه صنعت گردشگری استان وجود دارد، عنوان کرد: عدم همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران، عدم همکاری دستگاه‌های دولتی در راستای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و عدم توجه دستگاه‌ های دولتی به اهمیت صنعت گردشگری در استان به عنوان دومین محور توسعه استان بعد از کشاورزی سبب شده تا صنعت گردشگری استان به خوبی رشد نکند. وی ادامه داد: در حوزه مطالعاتی، مهم‌ترین پروژه ما طرح جامع گردشگی کرج به کندوان است که فاز نخست آن هم اکنون به اتمام رسیده و وارد فاز دوم آن شده‌ایم. معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز افزود: هر گونه ساخت و ساز بر اساس مصوبات تصویب شده در حاشیه رودخانه ممنوع است، منوط به اینکه در قالب این طرح جامع گردشگری مطالعات آن انجام شود. وی گفت: این ممنوعیت برای آن است که بتوانیم برخی از پروژه‌ ها مانند طرح های گردشگری شامل ساخت هتل و کمپینگ و مسیر دسترسی به مناطق نمونه را در قالب این طرح اجرایی کنیم. ترکاشوند در خصوص فازهای مختلف این طرح اضافه کرد: فاز نخست، مرحله شناسایی و مطالعات، فاز دوم برنامه ریزی شهری و جا نمایی‌ها و فاز سوم تطبیق و نهایی کردن این جانمایی‌ ها است.
ساخت راه دسترسی به غار یخ مراد
معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌ های مطالعاتی ما، نقشه برداری راه دسترسی به غار یخ مراد است که راه آن سال آینده ساخته می‌شود و اعتبارات نیز پیش بینی شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر برای روستای برغان حدود ۹ آلاچیق به منظور اسکان موقت مسافر و گردشگر ساخته شده است. ترکاشوند با اشاره به اینکه فراهم کردن راه دسترسی به آبشار کرکبود در روستای کرکبود یکی دیگر از طرح‌ها است، اضافه کرد: طرح مطالعاتی راه دسترسی به مناطق نمونه گردشگری آسمان سو واقع در طالقان، منطقه نمونه زیدشت، باغستان، کوهسار و همچنین ساخت مسیر کانال آبرسانی به منطقه نمونه گردشگری ایران توسعه از جمله طرح‌های در دست اقدام است.
استان البرز نیازمند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود