2 آبان 1397
شماره خبر: 203931

انتخابات شورای دانش آموزی ، انتخاب فردای بهتر برای ایران

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

انتخابات شورای دانش آموزی ، انتخاب فردای بهتر برای ایران


انتخابات بیست ویکمین دوره شورای دانش آموزی در 4 ناحیه و 4 شهرستان استان البرز برگزار شد.
مراسم متمرکز منطقه ای بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی دانش آموزان ناحیه یک کرج در دبیرستان فرزانگان 1 دوره دوم برگزار شد. مراسم متمرکز منطقه ای بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی دانش آموزان ناحیه یک کرج با حضور دکتر قبادی مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری استان البرز،مهندس مجرد معاون مالی و پشتیبانی فرمانداری ویژه شهرستان کرج،رحمانیان معاون مدیرکل آموزش وپرورش استان البرز و میرزایی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در دبیرستان فرزانگان 1 دوره دوم برگزارشد. انتخابات شورای دانش آموزی هرساله با هدف تقویت روحیه مشارکت جویی ، مسئولیت پذیری و آموزش مهارتهای اجتماعی و سیاسی در مدارس کشور برگزار می گردد که امسال بیست و یکمین دوره آن از روز یک آبان به صورت همزمان با شرکت 12 میلیون دانش آموز در کل کشور و در مدارس ناحیه یک کرج نیز این انتخابات به انجام رسید. در این مراسم مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری استان البرز ضمن گرامیداشت این روز پراهمیت و پراهمیت شمردن آن،انتخابات شورای دانش آموزی را مبنایی برای تقویت و تمرین مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران دانست و تآکید نمودندهرقدر ما در دوره دانش آموزی به دانش آموزان در این حوزه ها اهمیت دهیم قطعآ در آینده جامعه ای مسئولیت پذیرتر و با آسیب های اجتماعی کمتر و پیشرفته تر از این روز خواهیم داشت. دکتر قبادی یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را تمرین مهارتهای زندگی در مدارس دانست و از مدرسه به عنوان مبنای رشد و پیشرفت جامعه نام برد. مراسم متمرکز استانی بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی دانش آموزان ناحیه دو کرج و فردیس در دبیرستان رضوان برگزار شد. مراسم متمرکز استانی بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی دانش آموزان ناحیه دو کرج و فردیس با حضور فرماندار ، معاونین پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش البرز و جمعی از مسئولین شهرستان فردیس در دبیرستان رضوان برگزار شد. مراسم متمرکز استانی بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی دانش آموزان ناحیه دو کرج و فردیس با حضور فرماندار ، معاونین پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش البرز و جمعی از مسئولین شهرستان فردیس در دبیرستان رضوان برگزار شد. انتخابات شورای دانش آموزی هرساله با هدف تقویت روحیه مشارکت جویی ، مسئولیت پذیری و آموزش مهارتهای اجتماعی و سیاسی در مدارس کشور برگزار می گردد که امسال بیست و یکمین دوره آن نیز روز یک آبان به صورت همزمان با شرکت 12 میلیون دانش آموز در کل کشور و در مدارس ناحیه دو کرج و فردیس برگزار شد . مسعود مهران نیا در آیین متمرکز استانی بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدرسه دخترانه رضوان شهرک ارم فردیس افزود: این انجمن ها در زمینه تربیت بدنی و سلامت، نماز، گردشگری، اردویی، حمایت از کالای ایرانی و ... فعالیت خواهند داشت. وی بیان داشت:30 هزار دانش آموز به عنوان نامزد شوراهای دانش آموزی البرز رقابت دارند که دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی تا پایه دوازدهم را شامل می شوند. مهرانی نیا افزود: شوراهای دانش آموزی به عنوان یکی از ارکان مدارس با هدف تمرین برای مشارکت پذیری و مشارکت جویی، ایجاد روحیه تعهد و مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان ایجاد شده است.
بیست و یکمین انتخابات شورای دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج
قبادی مدیر کل امور اجتماعی استان البرز در بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی اشاره کرد که امروز دوران تغییر و تحول در آموزش و پرورش است و باید به مطالبه دانش آموزان نیز توجه شود . دانش آموزان باید در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند .
بیست و یکمین انتخابات شورای دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج
بست و یکمین انتخابات شورای دانش آموزی به صورت متمرکز در آموزشگاه متوسطه هیت امنایی قلم چی با حضور قبادی مدیر کل امور اجتماعی استان البرز، طاهری خلوص مشاور مدیر کل استان البرز ، رستمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج و بحریاری رئیس حراست ناحیه 3 کرج ، گنجوی مسئول گروه تکنولوژی آموزشی استان البرز برگزار گردید . همچنین برگزاری این انتخابات به صورت متمرکز در دو حوزه دیگرآموزش و پرورش ناحیه 3 کرج ، در آموزشگاه ثامن الائمه محمد شهر و آموزشگاه شهید مدنی ماهدشت نیز انجام گردید . در این مراسم قبادی مدیر کل امور اجتماعی استان البرز گفت : استاندار استان البرز حاوی پیام تبریک بیست و یکمین انتخابات شورای دانش آموزی برای شما دانش آموزان عزیز است . وی با تاکید و اهمیت بر تربیت اجتماعی و تکریم شخصیت دانش آموزان گفت : به منظور ایجاد رابطه صحیح دانش آموزان و اولیا مدرسه باید اهتمام داشت زیرا که این دوران ، دوران تغییر و تحول در آموزش و پرورش است و باید به مطالبه دانش آموزان نیز توجه شود . دانش آموزان باید در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند ، زیرا سبک مدیریت تغییر کرده است . با مشارکت همگان است که جامعه به پیشرفت می رسد . در تمام تاریخ این مرز و بوم هر جا نشانه ای از تحول دیده شده به خاطر حضور مردم بوده است . این سرزمین همیشه پیشرو و پیشتاز در تمام عرصه ها بوده و دانش آموز امروز ما باید با خودیاری و اعتماد به نفس و مشارکت جویی و مسئولیت پذیری برگی ارزشمند به دفترچه ایران سربلند اضافه کند چرا که دانش آموز امروز آینده ساز فردا خواهد بود نسل امروز ایران باید با برترین ایده ها و فکر های نو و خلاق، افق های روشن و امیدواری را برای ایران فردا بسازد. انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس ناحیه 4 کرج برگزار شد. انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس ناحیه 4 کرج روز سه‌شنبه یکم آبان 97 همزمان با سراسر کشور در تمامی مدارس شیفت صبح ساعت 9 و در مدارس شیفت عصر ساعت 15 برگزار گردید. به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج ، انتخابات شوارهای دانش آموزی مدارس ناحیه 4 کرج بصورت متمرکز در دبیرستان محمد رسول الله با حضور کرمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ، حجت الاسلام رضایی امام جمعه مهر شهر ، قاسم پوستین دوز مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج و جمعی از مسئولان و دانش آموزان برگزار شد. مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج با بیان اینکه دانش آموزان دارای توانایی های بالقوه ای هستند گفت : تعامل و مشارکت پذیری دانش آموزان و استفاده از توانایی هایشان با حضور در شورای دانش آموزی میسر می شود، در واقع حضور فعال در شورای دانش آموزی بستر های لازم را برای ورود دانش آموزان به اجتماع و مشارکت در فعالیت های اجتماعی فراهم می کنند. شورای های که فضای تمرین مشارکت و مسئولیت پذیری، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس و حضور بیشتر در فعالیت های گروهی را سبب می شوند.
آموزش و پرورش شهرستان طالقان
همزمان با سراسر کشور برگزار شد
بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی
بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان طالقان برگزار شد .
در این مراسم انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان طالقان و بطور متمرکز در دبیرستان شهید اسحاقی برگزار شد . محمدرضا مظلومی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان در این مراسم هدف از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی را مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی و پرورشی و ایجاد ارتباط صحیح مستقیم بین دانش آموزان و اولیای مدرسه عنوان کرد . وی افزود : مشارکت دانش آموزان ، تقویت خود باوری و اعتماد به نفس در آنان و توسعه فعالیتهای گروهی در آنها از جمله اهداف این انتخابات است .
همزمان در بیش از 300 مدرسه شهرستان ساوجبلاغ:
برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی
همزمان در سراسر مدارس شهرستان ساوجبلاغ انتخابات شورای دانش آموزی برگزار گردید.
همزمان در مدارس شهرستان ساوجبلاغ ، انتخابات شورای دانش آموزی برگزار گردید و دانش آموزان در یک تمرین دمکراسی ارای خود را به صندوق ریختند. چاپی، معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ بصورت نمادین در مراسم انتخابات شورای دانش آموزی آموزشگاه نمونه دولتی امام خمینی (ره) هشتگرد شرکت کرده بود ، گفت: یکی از فرصت هایی که موجب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت های پرورشی با ابعاد وسیع آن بوده و زمینه های به ظهور رساندن توانمندی های بالقوه آنان را فراهم می کند « شورای دانش آموزی » است که رشد و پرورش اجتماعی مبتنی بر تعالیم انسان ساز اسلام را هدف قرار داده است. چاپی با بیان اهمیت شورای دانش آموزی تاکید کرد: به منظورزمینه سازی برای همکاری فعال و مشارکت و مسئولیت پذیری دانش آموزان در فعالیت های اعتقادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی و پرورشی مدرسه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش آموزان و اولیاء مدرسه شورای دانش آموزی در مدارس تشکیل می گردد. در ادامه مراسم دانش آموزان ارای خود را به صندوق رای ریختند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود