13 بهمن 1399
شماره خبر: 248978

خانواده ها در شرایط کرونایی مشاوره مدارس را جدی بگیرند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

خانواده ها در شرایط کرونایی مشاوره مدارس را جدی بگیرند

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه طرح های مختلف مشاوره در بستر شبکه شاد اجرایی شده است، گفت: خانواده ها و دانش آموزان توجه به برنامه های مشاوره مدارس را در شرایط کرونایی جدی بگیرند.
علی رحمانی رویکرد این طرح ها را تربیتی – پیشگیرانه دانست و افزود: طرح صدای مشاور و پیام مشاوربرای ارائه مشاوره های لازم به منظور کاهش استرس و مشاوره تحصیلی دانش آموزان و اولیا اجرایی شده است.
وی بیان داشت: در ایامی که به دلیل کنترل بیماری کرونا مدارس تعطیل شده است، برای پاسخگویی به سووالات اولیا و دانش آموزان درحوزه مشاوره تحصیلی ،تربیتی، پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی طرح پیام و صدای مشاور با کارشناسان متخصص در سطح مراکز و هسته‌های مشاوره استان‌ فعال شده است. رحمانی ادامه داد: طرح پیام مشاور با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی (اضطراب، ‌استرس) در دانش‌آموزان با مدیریت مشاوران مدارس برای دانش‌آموزان آموزشگاه مربوطه تشکیل شده است. رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: صدای مشاور هم برای مشاوره تحصیلی، تربیتی ، کاهش استرس‌های اجتماعی دانش‌آموزان و خانواده‌ها ارائه خدمت می کند. رحمانی اضافه کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) نیز با رویکرد پیشگیری از بروز آسیب در کودکان و نوجوانان درحال اجرا است؛ این طرح به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر انجام می‌شود. رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: اکنون طرح نماد به صورت پایلوت در مدارس شهرستان نظرآباد و در چند واحد آموزشی ناحیه سه کرج در حال اجرا است. وی با بیان اینکه محوری‌ترین طرح آموزش و پرورش برای توانمندسازی ، ارتقا و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح نماد است، یادآورشد: طرح نماد می تواند دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی دور کند. رحمانی تاکید کرد: این طرح از آنجایی که به دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به موقع و موثر درخصوص مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن به ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر است، دارای اهمیت ویژه‌ای است. استان البرز دارای ۵۰۰ مشاور و ۴۷۳ هزار دانش آموز است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود