20 اردیبهشت 1401
شماره خبر: 267173

نخستین دوره مسابقات رباتیک هنرجویان هنرستان های البرز آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: نخستین دوره مسابقات رباتیک " جام شهید رضا پناهی " هنرجویان این استان در هنرستان شاهد ایثارگران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج آغاز شد.
« مهریار کرمی » با اشاره به این که شهید رضا پناهی، کم سن‌ترین شهید این استان بود که می‌تواند بهترین الگو و اسوه اخلاقی برای نسل جوان باشد، اظهارداشت: شهدای گرانقدر با ایثار جان خود امنیت، آرامش و اقتدار را به مردم اهدا کردند.وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را تقویت آموزش های فنی و حرفه ای، تقویت روحیه کار تیمی، خودباوری، انگیزه افزایی،خلاقیت پروری و شناسایی هنرجویان توانمند در رشته رباتیک ذکر کرد.وی با اشاره به این که در این دوره از مسابقات ۲۴ تیم از هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان در حال برگزاری است،خاطرنشان کرد: دراین مسابقات ۱۵۰ نفر از هنرجویان هنرستان های استان شرکت کرده اند.کرمی تصریح کرد: این دوره از مسابقات را ۶ نفر از هنرآموزان مجرب هنرستان های استان البرز در رشته رباتیک داوری می کنند.
وی یاد آورشد: برگزاری این مسابقات نقش بسزایی در ایجاد شور و اشتیاق در مهارت آموزی و تقویت آموزش ها دربین هنرجویان دارد.وی در ادامه به نقش مهم هنرستان ها ی فنی حرفه ای و کاردانش در مهارت آموزی پرداخت و افزود: تحصیل دانش آموزان در رشته های مهارتی نقش موثری درتامین نیروی انسانی ماهر برای بازار کار و همچنین شغل آینده آنان دارد.معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: اشتغال،تولید و مهارت آموزی امری مهم در توسعه کشور دارد که این موضوع مهم درهنرستان های شاخه کاردانش و فنی حرفه ای استان البرز با جدیت دنبال می شود.
کرمی عنوان کرد: اکنون بیش از ۳۹ هزار و ۳۶۴ هنر جو در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان البرز در رشته های مهارتی شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.
شهید رضا پناهی شهید ۱۲ ساله استان البرز است که در سال ۱۳۴۸ در خانواده ای مذهبی در شهرستان کرج متولد شد و در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید. استان البرز حدود ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود