8 تیر 1401
شماره خبر: 269528

جاذبه‌های گردشگری البرز مغفول مانده است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: البرز استانی نوپا است که همیشه به عنوان یک استان مواصلاتی دیده شده و محل عبور به سمت استان‌های غربی بوده بنابراین از لحاظ گردشگری مورد توجه واقع نشده است.
علی‌محمدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز،گفت: البرز یکی از برترین استان‌های کشور از لحاظ جاذبه‌های گردشگری به ویژه در زمینه طبیعی است. البرز بزرگترین پیست بین‌المللی اسکی خاورمیانه را دارد. جاده چالوس چهارمین جاده زیبای دنیا است. همچنین بسیاری از مناطق خوش آب وهوا چون کردان، کوهسار و... را دارد، در این استان واقع شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری کشاورزی نیز جای کار زیادی در استان وجود دارد، اظهار کرد: باغات و جاذبه‌های کشاورزی در شهرستان‌های استان مثال‌زدنی است. باغات میوه در نظرآباد و طبیعت و آب و هوای هشتگرد بی‌نظیر است. همچنین البرز استان گل و گیاه است که جاذبه ای بزرگ برای گردشگران ایجاد می‌کند. به عنوان مثال چهارباغ گل وگلخانه‌های بسیاری دارد.معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: روستاهای شهرستان‌های البرز از جمله طالقان و روستاهای جاده چالوس پتانسیل خوبی برای بومگردی دارند و از لحاظ دارا بودن آب و هوای مناسب و روستاهای هدف گردشگری می‌تواند حداقل ۴۸ ساعت اوقات فراغت یک گردشگر را پر کند.علی محمدی با بیان اینکه کرج در دل شهر کاروانسرای شاه‌عباسی را دارد، تصریح کرد: این کاروانسرای تاریخی می‌تواند به عنوان نماد البرز باشد و نعمت بزرگی برای استان است که می‌تواند به عنوان مجتمع رفاهی و صنایع دستی مورد استفاده قرار بگیرد.وی با اشاره به اینکه البرز می‌تواند میزبان جمعیت شناور گردشگران از پایتخت باشد افزود: البرز باید از استان معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود؛ این کار عملیاتی نمی شود مگر اینکه در تبلیغات خوب عمل کرده و زیرساخت‌ها را گسترش دهیم.علی محمدی افزود: استان البرز با این همه جاذبه شناخته شده نیست و باید سعی کرد با استفاده از تبلیغات به خصوص در فضای مجازی استان را بشناسانیم.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود