27 شهریور 1402
شماره خبر: 292207

صدا و سیما نقش به سزایی در تبلیغ و ترویج فعالیت های سوادآموزی و امیدآفرینی دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



عسگرپور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با حضور ولی پوری معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری البرز، حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز و دیگر اعضای ستاد خبر داد.
وی گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی ظرفیت های گسترده ای در توسعه مشارکت های بین بخشی و مشارکت فعال و پویا تمامی دستگاه های استان در جذب و شناسایی افراد بی سواد و کم سواد دارد.عسگرپور سهولت دسترسی افراد کم سواد و بی سواد به آموزش را از برنامه های پیش روی سوادآموزی استان دانست و تصریح کرد: تحقق شعار هر مدرسه یک پایگاه سوادآموزی و استفاده از ظرفیت های موجود مانند مساجد، پایگاه های بسیج و روحانیون مواردی هستند که در ریشه کنی بی سوادی در استان تاثیرگذارند.
معاون سوادآموزی استان استفاده از ظرفیت های تبلیغی و اطلاع رسانی به ویژه صدا و سیما را لازمه ترغیب و تشویق سوادآموزان برای شرکت در کلاس های سوادآموزی و جلب نیروی های جهادی در این امر خدا پسندانه عنوان کرد و معرفی افراد موفق و توانمند سوادآموزی را توسط صدا و سیما در راستای ترغیب آن ها و امیدآفرینی در الویت دستورکار این شورا دانست.
وی با اشاره به حجم ۶۵۰۰ نفری ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی به استان البرز اظهار داشت: حجم ابلاغی به استان با نیروی انسانی موجود تناسب ندارد و بایستی با استفاده از ظرفیت نیرو های جهادی، خیرین سوادیار، دانشجو معلمان، طلاب و ... و همچنین با عزمی جهادی برای ریشه کنی بی سوادی و تحقق اهداف کمی و کیفی مورد انتظار تلاش کنیم.
توسعه مشارکت های بین بخشی، استفاده از ظرفیت های تبلیغی و تشویقی تمامی دستگاه های استان، توسعه مراکز یادگیری محلی و برگزاری منظم جلسات شوای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان ها از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود