7 آبان 1402
شماره خبر: 294667

رشد جمعیت دانش آموزی فردیس و بحران کمبود فضای آموزشی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس رشد جمعیت دانش‌آموزی فردیس را ۳ درصد اعلام کرد و گفت: فردیس به ساخت ۹۰ مدرسه نیاز دارد.
ابوالحسن معظمی گودرزی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی، ساماندهی انجام شده است، اظهار کرد: سهمیه ما از استخدامی‌های جدید آموزش و پرورش، ۱۶۰ نفر نیرو بوده و برای ۴۰ نفر هم مجوز قرارداد کار معین صادر شده که در مجموع ۲۰۰ نیروی جدید به مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اضافه شده است.وی افزود: علاوه بر ۲۰۰ نفر نیروی جدید، مابقی کلاس‌ها با استفاده از ظرفیت بازنشسته‌ها، اضافه کار و حق التدریس پر شده و در حال حاضر هیچ کلاسی بدون معلم نیست‌.
معظمی اضافه کرد: سال گذشته به بازنشسته‌ها ۱۴ ساعت کلاس داده شد. اما امسال با توجه به نیازها و کمبود معلم‌، مجوز ۲۴ ساعت کلاس برای بازنشسته‌ها صادر شده که تقریبا یک کلاس تکمیل است.وی با اعلام این خبر امسال جمعیت دانش آموزی آموزش و پرورش فردیس نسبت به سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است، گفت: با در نظر گرفتن مدارسی که استاندارد سند تحول بنیادین باشد، در شهرستان فردیس نیاز به ساخت ۹۰ مدرسه نیاز داریم.‌به گفته مدیر آموزش و پرورش فردیس پروژه‌های کلنگ‌زنی شده در سال گذشته از جمله مدرسه شهرک نگارستان در حال ساخت هستند.
گفتنی است با توجه به مهاجرپذیری بالای شهرستان فردیس، آموزش و پرورش این شهرستان سالانه با رشد جمعیت دانش آموزی ۳ تا ۴ درصد مواجه‌است. این در حالی است که در فردیس کلاس‌ها ۴۰ نفره بوده و اغلب مدارس دو شیفته اداره می‌شود. ضمن اینکه قدمت اغلب مدارس به بیش از ۵۰ سال می‌رسد که همه این‌ها کمبود سرانه آموزشی در فردیس را بیش از پیش نمایان می‌کند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود