طرح شهید محمودوند مسیری برای تحقق عدالت آموزشی
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
حسینی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز در راستای اجرای طرح شهید محمودوند گفت: این طرح با هدف تحقق عدالت آموزشی در مدارس البرز اجرا و طی آن اطلاعات ۳۳۴۹ نفر دانشآموز از طریق سامانه مورد نظر در استان البرز پالایش و بررسی شده که بر اساس این پالایش، تعداد ۲۷۵ نفر از بازماندگان واقعی شناسایی، جذب و به مدرسه بازگشتند.
وی عنوان کرد: در سال گذشته پس از بررسی اطلاعات سامانه شهید محمودوند و شناسایی و پیگیری انجام شده، مشخص شد که تعداد زیادی از آنان به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت، از استان خارج شده اند و بازمانده از تحصیل تلقی نمی شوند و در نهایت ۳۰۰۵ نفر بازمانده واقعی شناسایی و تعیین تکلیف شدند.حسینی افزود: بر این اساس روند دانش آموزان بازمانده از تحصیل دراستان البرز روندی نزولی بوده است و ما توانسته ایم نرخ جذب پایه اول ابتدایی و در مجموع دوره ابتدایی را به صورت کامل بر اساس برش برنامه استان محقق کنیم؛ همچنین در حوزه باسوادی هم جزو استان های بالا در نرخ باسوادی هستیم.معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل در معاونت آموزش ابتدایی و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان البرز اظهار کرد: وجود مدارس مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان برای پذیرش این دانش آموزان جهت جلوگیری از بازماندگی از تحصیل، ظرفیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و توزیع بسته های حمایتی آموزشی و لوازم التحریر که توسط گروه های جهادی، خیرین و پویش های مختلف صورت می گیرد همه از عوامل جذب بازماندگان از تحصیل هستند.حسینی خاطرنشان کرد: هر ساله تعدادی از کودکان واجب التعلیم ممکن است به دلایل مختلفی، امکان حضور در مدارس را نداشته باشند، که آموزش و پرورش با جدیت نسبت به شناسایی این کودکان اقدام میکند، تا بستر ادامه تحصیل را برای آنان فراهم نماید.
وی تصریح کرد: در سامانه شهید علی محمودوند دسترسی برای شناسایی، جذب و آموزش این کودکان به مناطق و معاونت های آموزش وپرورش داده شده است تا بتوانیم اطلاعات یکپارچه و دقیقی بدست آوریم.