23 اسفند 1402
شماره خبر: 302296

اپلیکیشن راهنمای سفر به البرز به مسافران اطلاع رسانی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج بر ضرورت معرفی اپلیکیشن راهنمای سفر به البرز تاکید کرد و گفت: دامنه خدمات سفر به مسافران تا روستاهای کرج نیز گسترده شود.
دکتر یحیی رمضانی با بیان این مطلب در جلسه ستاد تسهیلات سفر افزود: بخشداران با همکاری دهیاران روستاها را برای سفرهای نوروزی مهیا نمایند و گردشگری روستایی را رونق ببخشند.
رونق گردشگری روستایی در نوروز
وی بیان کرد: محصولات بومی و محلی روستاهای کرج در ایام نوروز بهترین فرصت برای معرفی دارد. فرماندار کرج گفت: شهرداران در شهرها و دهیاران در روستاها در آماده باش کامل قرار داشته باشند.
آماده باش دستگاه ها در ایام تعطیلات نوروزی
وی با تأکید بر ضرورت آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان افزود: میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،هلال احمر،آتش نشانی،اورژانس، مراکز خدماتی و درمانی و.. در ایام نوروز باید فعال باشند.
تدوین اپلیکیشن گردشگری البرز
معاون استاندار همچنین بر ضرورت تدوین اپلیکیشن گردشگری جهت معرفی جاذبه های گردشگری استان البرز و اطلاع رسانی آن به مسافران و گردشگران تاکید کرد.
لزوم فعال بودن تابلوهای برون شهری آزادراه ها در ایام سفر
فرماندار کرج بر ضرورت اطلاع رسانی بموقع به مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: تابلوهای برون شهری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ایام سفر فعال باشد و بموقع هشدارهای ترافیکی را به مسافران یادآور شود.
استمرار در پاکسازی شهر از حضور متکدیان
وی افزود: با درایت فراجا و مدیریت مجتمع جمع آوری متکدیان در کرج شاهد پاکسازی شهرها بوده ایم که این روند در تعطیلات نوروزی نیز استمرار خواهد داشت و باید چهره شهرها از وجود پدیده تکدی گری عاری باشد.
رعایت سرعت مجاز تردد در مسیرهای برون شهری
معاون استاندار گفت: طبق گزارش های راهنمایی و رانندگی و با توجه به اینکه بالاترین حجم آمار تصادفات برون شهری است؛ حداکثر سرعت مجاز در آزادراه های شهرستان کرج بیش از ۸۰ کیلومتر نباشد.
آمادگی کامل مساجد بین راهی برای مسافران
فرماندار کرج در ادامه با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف مالکیت مساجد بین راهی افزود: تمامی مساجد در ماه مبارک رمضان به خدمات بهینه مهیای مسافران خواهد بود.
بهشت سیکنه (س) مهیای زائران اهل قبور در پنجشنبه پایانی سال
دکتر رمضانی همچنین با اشاره به در پیش بودن پنجشنبه پایانی سال گفت: با همکاری شهرداری ها بهترین خدمات به زائران اهل قبور در بهشت سکینه (س) ارائه شود.
پیش بینی ۲۵ جایگاه عرضه میوه شب عید و ۱۴ ایستگاه نوروزی در کرج
دکتر رمضانی در بخش دیگری با اشاره به پیش بینی جایگاه های عرضه میوه و محصولات پروتئینی گفت: ۲۵ جایگاه در شهر کرج برای این موضوع اختصاص یافته و در شهرهای اقماری نیز این جایگاه ها پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: ۱۴ ایستگاه نوروزی در شهر کرج مهیای استقبال از مسافران نوروزی خواهد بود.
لزوم آذین بندی شهرها و نمادهای شهری متناسب با ایام ماه مبارک رمضان
دکتر رمضانی گفت: نمادهایی متناسب با ماه مبارک رمضان در نقاطی از شهر پیش بینی و جانمایی شود.
ضرورت آمادگی سرویس های بهداشتی در مسیر مسافران نوروزی
فرماندار کرج همچنین بر ضرورت آماده سازی سرویس های بهداشتی در پارک ها و مسیرهای تردد مسافران نوروزی تاکید کرد.
نانوایی های کرج در تعطیلات نوروزی هم پخت خواهند داشت
فرماندار کرج در ادامه بر ضرورت رعایت ساعات پخت نان در نانوایی ها تاکید کرد و گفت: طبق برنامه زمانبندی شده ساعات پخت نان بویژه درایام تعطیلات نوروزی باید استمرار داشته باشد چرا که سهمیه نانوایی تخصیص یافته و دستگاه های نظارتی نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
ممنوعیت اسباب کشی در تعطیلات نوروز
فرماندار کرج همچنین تاکید کرد: هرگونه جابجایی و اسباب کشی در ایام تعطیلات نوروزی ممنوع می باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود