26 شهریور 1403
شماره خبر: 310575

برگزاری نشست با هنرمندان هنرهای نمایشی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



در زمینه تفسیر اساسنامه تیپ جدید انجمن های هنرهای نمایشی کشور، نشستی با حضور نمایندگان اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان نمایش استان البرز، در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.
به منظور رفع ابهامات پیش رو در زمینه تفسیر اساسنامه تیپ جدید انجمن های هنرهای نمایشی کشور نشستی با حضور نمایندگان اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هنرمندان نمایش استان البرز برگزار گردید و موارد ذیل در این جلسه طرح و بررسی گردید. با توجه به مشکلات و اعتراضات به وجود آمده در زمینه نحوه برگزاری و نداشتن شرایط کافی برای احراز صلاحیت کاندیداتوری برخی از اعضا منتخب در مجمع عمومی و اختلاف نظر در تفسیر اساسنامه که منتج به بروز سوء برداشت هایی از سوی هنرمندان نسبت به ساختار اداری استانی گردیده بود به منظور رفع ابهام، شفاف سازی و ارائه طریق مناسب از سوی عالی ترین مرجع تخصصی این حوزه در کشور جلسه فوق برگزار گردید تا تنویر کافی در حوزه قانونی و اداری برای طرفین موضوع صورت پذیرفته و مسیر از نظر شکلی و قانونی مشخص و تعیین تکلیف شود . بنا به اذعان منتخبین مجمع عمومی انجمن نمایش 1403 به جهت عدم ثبت این انجمن امکان برگزاری جشنواره تئاتر استانی در سال جاری امکان پذیر نمی باشد که مقرر شد در این جلسه با حضور مسئولین ذیربط کشور در این خصوص نیز ارائه طریق گردد .
بررسی دغدغه مندیها و مسائل حقوقی و قانونی هنرمندان نمایشی در زمینه اصلاح اساسنامه جدید این انجمن در راستای واقعیت های موجود استانی.
با توجه به بحث و تبادل نظر و بررسی موارد حقوقی و قانونی موجود در اساسنامه، نتیجه حاصله بر اساس موضوعات مطروحه از سوی هنرمندان هنرهای نمایشی توسط مسئولین وزارتی در حوزه اساسنامه و شرایط نامزدی در خصوص تشکیل هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی بررسی گردید و در این خصوص صراحت اساسنامه در نامزدی افراد با شرایط حداقل مدرک کارشناسی مرتبط و سوابق اجرایی مندرج در اساسنامه احراز گردید که متاسفانه به دلیل فقدان شرایط لازم برخی از منتخبین در هیات مدیره (مندرج در اساسنامه ماده 16 ) به منظور طی طریق موسسه انجمن هنرهای نمایشی، افراد فاقد شرایط انصراف و استعفای خود را به صورت مکتوب اعلام نمودند. ( آقایان صابر روشن ، امیر مقرب ، رضا یعقوبی ، علی امیر کمالی ) ضمناً مقرر شد به جهت تصمیم گیری در خصوص ادامه روند قانونی ثبت موسسه ،ارائه طریق آتی از سوی مسئولین ذیربط اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد .
با عنایت به اذعان هنرمندان نمایشی مبنی بر بلا تکلیفی جشنواره تئاتر استانی البرز در سال جاری و عدم امکان جذب کمک های مالی از سوی شهرداری و خیرین فرهنگی هنری، نمایندگان هنرهای نمایشی کشور پیشنهاد نمودند که شورای سیاستگذاری با مسئولیت مدیرکل استان و عضویت هنرمندان نمایشی به صورت موقت تشکیل شده تا زحمات سال جاری هنرمندان این حوزه در قالب جشنواره استانی تبلور یافته و در معرض رقابت قرار گیرد و این شورا توسط مرکز هنرهای نمایشی تا تشکیل انجمن و تعیین هیأت مدیره جدید ، به رسمیت شناخته شده و مسئول رسیدگی به امور قانونی و حقوقی هنرمندان عرصه نمایشی بر عهده این شورا با مدیریت عالی ترین مقام دستگاه در استان خواهد بود .
با عنایت به ابراز نظر هنرمندان مبنی بر عدم وجود کاندیداهای کافی با شرایط مندرج در اساسنامه انجمن نمایش در استان البرز ، مقرر شد پس از جمع آوری و دست بندی دغدغه مندیهای سایر استانها، بررسی و رایزنی های لازم توسط مرکز هنرهای نمایشی صورت پذیرفته و در صورت امکان اصلاح اساسنامه مطابق مقررات قانونی اقدامات لازم انجام شود.
بدیهی است تا زمان هر گونه اصلاح، ملاک عمل آخرین اساسنامه و شیوه نامه مصوب ارسالی از مرکز هنرهای نمایشی خواهد بود .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود