9 تیر 1404
شماره خبر: 326885

تشکیل اجتماعات یادگیری در مدارس غیردولتی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



اکبری سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری نشست بررسی نحوه اجرای طرح اجتماعات یادگیری در مدارس غیردولتی با حضور عطایی رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی وحسینقلی زاده معاون اداره برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل، ویژه کارشناسان تکنولوژی مناطق خبر داد.
وی گفت: طرح جدید اجتماعات یادگیری معلمان به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و ایجاد گروه های مشارکتی در مدارس غیردولتی همانند مدارس دولتی به اجرا در خواهد آمد.
اکبری با تاکید بر اینکه درصد نسبتا بالایی از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل می باشند، افزود: ضرورت ایجاد گروه های مشارکتی پویا، تعاملی و برانگیزنده بر اساس پایه تحصیلی در گروه های ۱۵ تا ۲۰ نفره برای معلمان مدارس غیردولتی ضروری است. وی در ادامه با اشاره به نقش کلیدی معلمان در تحول آموزشی و نیاز به بهبود روش های تدریس و اشتراک گذاری محتوا و تبادل تجربیات از طریق گفتمان آموزشی، بیان کرد: تاثیر این مهم در بهبود کیفیت آموزشی مدارس غیردولتی بسیار اهمیت دارد وسبب افزایش احساس تعلق معلمان به نظام آموزشی می شود.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز ضمن تاکید بر برگزاری وبینار یا جلسه حضوری توسط معاونین آموزش ابتدایی مناطق و شهرستان ها با مدیران مدارس غیردولتی در خصوص این طرح و توجیه برنامه اصلاح روشهای آموزش و تحول در محیط یادگیری با تاکید بر اجتماعات یادگیری معلمان، گفت: با تمرکز بر کیفیت، نوآوری و رویکردهای پیشرفته آموزشی، فرصت هایی برای یادگیری فراهم شود تا آموزگاران تلاشگر مدارس غیردولتی نیز در معرض آموزش های نوین و انتقال تجربیات قرار گیرند.
اکبری در آخر یادآور شد ، اجتماع یادگیری حرفه ای بیانگر یک تلاش جمعی برای بهبود یادگیری دانش آموزان، تقویت و پایدارسازی یادگیری تمام کارکنان مدارس اعم از دولتی و غیردولتی می باشد و توسعه آن در تمامی مدارس غیردولتی به عنوان یکی از وظایف مدیران شناخته می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود