1 مرداد 1404
شماره خبر: 328032

نقش طرح سوادآموزی مدرسه محور در تحقق عدالت آموزشی

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی



معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان ‌البرز طرح سوادآموزی مدرسه محور را گامی در راستای اجرای عدالت آموزشی دانست و گفت: مدرسه باید کانون محله محوری باشد.
رویا عسگرپور آموزش مهارت‌ها را از اولویت‌های سوادآموزی دانست و با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه باید کانون تربیت محله‌محور باشد، گفت: اجرای طرح سوادآموزی مدرسه‌محور و ایجاد پایگاه‌های سوادآموزی در مدارس می‌تواند به تحقق عدالت آموزشی کمک کند.وی با تأکید بر نقش سواد در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، تصریح کرد: نهضت سوادآموزی در مرحله اول، یعنی آموزش خواندن و نوشتن، موفق عمل کرده است و اکنون باید به سمت تعاریف جدید سواد حرکت کند تا افراد نقش مؤثرتری در جامعه ایفا کنند.معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان ‌البرز عنوان کرد: در سال تحصیلی 1404-1403، 2 هزار و 879 نفر در دوره های سوادآموزی شرکت کردند که از این تعداد، یک هزار و 302 نفر بی‌سواد مطلق شناسایی و در کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام شدند.عسگرپور اذعان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مدارس، زمینه بهبود فرآیندهای آموزشی، دسترسی آسان‌تر به امکانات و تحقق عدالت آموزشی فراهم می شود که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور است. آموزش 184 نفر سوادآموز در دوره انتقال و مهارت‌های رایانه از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می رود.وی از برگزاری طرح‌های «نماز، کلید بهشت» برای 3 هزار و 300 نفر و «خواندن با خانواده» برای 2 هزار و 911 نفر خبر داد و با اشاره به نقش مراکز یادگیری محلی، بیان کرد: در این مراکز، یک هزار و 432 نفر سوادآموز علاوه بر آموزش سواد پایه، مهارت‌های زندگی، حرفه‌ای و حقوق شهروندی را فراگرفتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود