طراحی الگوی مناسب برای یادگیری محلی سواد آموزی در البرز
سپیدارآنلاین: گروه فرهنگی
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش البرز از طراحی الگوی مناسب برای یادگیری محلی سواد آموزی مهارت محور مبتنی بر خدمات آموزشی در این استان خبر داد.
" رویا عسگرپور" در این گفت و گو افزود: طرح پژوهشی سوادآموزی با هدف توليد و بازنگری و اصلاح برنامه درسي نظام جامع آموزش بزرگسالان در این استان تکمیل و اجرا شد.
وی با اشاره به همکاری مطلوب بین واحد پژوهش استان و دانشگاه فرهنگیان در خصوص طرحهای پژوهشی انجام شده ، افزود: معاونت سوادآموزی فعالیتهای پژوهشی با رویکرد مبتنی بر مسئله یابی و حل مسئله از طریق ساز وکار علمی را در کانون توجه خود قرار داده است.وی بیان کرد: این معاونت با ابزار های مختلف از جمله برنامه ریزی، اجرا، ارزیابی و گزارش دهی، میزان اثر بخشی و کارایی آنها را بررسی و تحلیل کرده و نتایج به دست آمده از طرحهای پژوهشی می تواند تصمیم سازی و تصمیم گیری بهینه را تسهیل و تحقق اهداف سازمانی را فراهم کند.
عسگرپور در ادامه به طراحی الگوی مناسب برای مراکز یادگیری محلی سوادآموزی مهارت محور مبتنی بر خدمات آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح یکی از طرحهای ارائه شده در سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ سوادآموزی است که با هدف تحقیق حاضر طراحی الگوی مناسب برای مراکزیادگیری محلی سوادآموزی مهارت محور مبتنی بر خدمات آموزشی بوده که در این پژوهش از طرح تحقیق ترکیبی استفاده شده است. وی یادآورشد: نتیجه تحقیق نشان داد مولفه الگوی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی مهارت محور مبتنی بر خدمات آموزشی شامل تعیین هدف های آموزشی، سازمانی و مدیریتی، محتوای آموزشی مهارتی، تجهیزات و منابع آموزشی، آموزش پروژه و کارآموزی محور، مشارکت با بخش های تولیدی و صنعتی، همکاری با جامعه محلی، ارزشیابی مداوم و پیگیری یادگیرندگان و توسعه پایدار است .
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان البرز در پایان ابراز امیدواری کرد که نتایج این دست فعالیتهای پژوهشی بتواند در بازتولید برنامه های درسی موجود در حوزه سوادآموزی مؤثر و مفید باشد.