15 دی 1390
شماره خبر: 3690

جشنواره شعر عطر سنگر به ایستگاه اختتامیه رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

جشنواره شعر عطر سنگر به ایستگاه اختتامیه رسید

معاون ادبیات اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز گفت: چهارمین جشنواره شعر دفاع مقدس با عنوان 'عطر سنگر' به ایستگاه اختتامیه خود رسید.
سرهنگ پاسدار 'حسین رنجكش' افزود: 219 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر عطر سنگر كه از ابتدای مهرماه سال جاری فراخوان داده بود، رسید. وی اظهار داشت: این جشنواره در سه موضوع شعر دفاع مقدس، شعر مقاومت ملل و بیداری اسلامی برگزارشد كه استفاده از مضامین و مفاهیم عاشورایی محورهای اصلی این جشنواره بود كه شاعران می بایست در چهار بخش آزاد، دانش آموزی، دانشجویی و بخش ویژه كودك و نوجوان اشعار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال می كردند. وی گفت: پس از پایان مهلت مقرر كار جمع آوری و بررسی آثار آغاز شد كه در مجموع 219 اثر توسط هیئت داوران مورد بررسی قرار گرفت و 18 اثر به مرحله ی نهایی راه یافتند كه 9 اثر حائز رتبه و 9 اثر حائز تقدیر شناخته شد كه جایزه ی نقدی به همراه لوح تقدیر و تندیس جشنواره به آنها تعلق می گیرد. رنجكش افزود: آثار منتخب جشنواره نیز در كتابی به نام عطر سنگر جمع آوری گردیده است كه در روز مراسم اختتامیه رونمایی و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت. وی اظهار داشت: همچنین از شاعر گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس مهدی تعجبی متخلص به آواره همدانی در مراسم اختتامیه به عنوان شاعر پیشكسوت تجلیل خواهد شد. معاون ادبیات اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز بیان داشت: بررسی ادوار مختلف جشنواره شعر دفاع مقدس در استان البرز نشان می دهد كه شعر دفاع مقدس هر چه پیشتر می رود، نه تنها آفاق نو و نسل نو و زبان نو می یابد كه در تكوین (هویت موجودیت) خویش استوار می گردد و سروده های نسل جوان شاعر امروز چه از نظر كّمی و چه از منظر كیفی نمونه هایی درخشان ، موفق و مانا برای مطرح كردن دارد هر چند هنوز راهی طولانی برای تعامل و تكامل ، فراروی شعر و شاعران دفاع مقدس احساس می شود.
گفتنی است مراسم اختتامیه جشنواره عطر سنگر در سالن آمفی تئاتر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با حضور شاعران، پیشكسوتان و اهالی قلم بر گزار می شود.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود