9 بهمن 1390
شماره خبر: 4499

بقاع متبركه ثبت میراثی استان البرز مرمت و بازسازی می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

 بقاع متبركه ثبت میراثی استان البرز مرمت و بازسازی می شوند

مدیركل میراث فرهنگی و گردشگری استان البزر گفت: بقاع متبركه ای كه در این استان ثبت میراثی شده اند، مرمت، بازسازی و حفظ خواهند شد.
'محمد رضا پوینده' با اشاره به تفاهم نامه ای كه با اداره كل اوقاف و امور خیریه استان البرز منعقد شد، افزود: اداره كل میراث فرهنگی استان با تخصیص بیش از 25 درصد بودجه و اعتبارات خود از محل تملك دارایی این نهادبه امر بازسازی ، مرمت و حفظ بقاع متبركه اقدام كرده است. وی اضافه كرد: در این جهت، بیش از هشت پروژه مربوط به امامزادگان و بقاع متبركه استان البرز كه ثبت میراثی هستند مرمت و بازسازی می شوند. پوینده گفت: تاكنون 36 درصد بقاع متبركه استان البرز ثبت ملی شده جزء آثار میراث فرهنگی محسوب می شوند. وی افزود: بقاع متبركه ملجا و پناه مردم هستند و در این جهت توجه و رسیدگی به امور بقاع وظیفه شرعی و عرفی همه نهادها است.
مدیر كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرز یادآور شد: بیش از 60 درصد مقاصد گردشگری در دنیا اماكن مذهبی و بقاع متبركه است و در این جهت ایران می تواند جایگاه ویژه ای در این خصوص داشته باشد.وی اظهار امیدواری كرد تا با امضای تفاهنامه بین دو نهاد اداره كل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، تعامل و همكاری فی مابین آنها ، این استان را نمونه كشوری در ایجاد تعامل و همكاری و تبادل نظر در خصوص كاهش مشكلات و معضلات كند.



منبع: ایرنا




ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود