12 بهمن 1390
شماره خبر: 4639

تاخت وتاز نمایش سوارکاران از کشور فرانسه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تاخت وتاز نمایش سوارکاران از کشور فرانسه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

سپیدار آنلاین: ژان لوک پروو کارگردان گروه نمایش فرانسوی گلو نمایش خیابانی سوارکاران را در محوطه اداره کل ارشاد استان البرز اجرا نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز،این نمایش خیابانی که توسط سه هنرپیشه که عروسک اسب به تن کرده بودند به اجرا درآمد هیچ داستان روایی خاصی را به تصویر نمی کشید بلکه تنها با بازی بسیار قوی،طبقه اشراف فرانسه را به سخره می گرفت و با مهارت بسیار بالایی بازیگران این تئاتر خیابانی را در اجرای این نمایش در گیر می نمود.
به گفته ژان لوک پروو این گروه 12 سال است که مشغول به فعالیت است، اعضای اصلی گروه 15 نفر هستند که در تمامی مکانهای عمومی نظیر رستوران ها، هتل ها، پارک ها، خیابان هاو،... به اجرای نمایش می پردازند.گروه گلو علاوه بر کارهای خیابانی،نمایش صحنه ای نیز اجرا می کند،کارگردان سوارکاران نمایش خیابانی را وسیله ای بر شمرد که تئاتر را به دل مخاطب می برد بر خلاف نمایش صحنه ای که مخاطب برای دیدن تئاتر به سالن نمایش می رود.
کارگردان نمایش سوارکاران یکی از نکات جالبی که در اجراهای خود در نقاط مختلف دنیا دیده بود را واکنش هم سان مخاطبان در فرهنگ های مختلف با اجرای نمایش سوارکاران عنوان نمود و در این باره گفت:مردم نقاط مختلفی که این کار را تماشا کرده اند همگی رویکردی شبیه به هم نسبت به مسخره کردن آداب و رسوم اشرافی و خود خواهانه یک فرهنگ خارجی داشته اند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود