10 اسفند 1390
شماره خبر: 5329

برگزاری نخستین جشنواره رقابتی در شهر کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

برگزاری نخستین جشنواره رقابتی در شهر کرج

سپیدار آنلاین: مدیر انجمن سینما گران استان البرز از برگزاری نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه در استان البرز خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند تا 11 اسفند ماه فیلم های کوتاه حداکثر زمان 20 دقیقه ای خود را به دبیر خانه این جشنواره ارسال کنند.
محمد شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با اعلام این خبر افزود: نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه البرز از 22 الی 24 اسفند ماه برگزار خواهد شد و فیلمسازان فیلم کوتاه می توانند آثار خود را تا 11 اسفند ماه به دبیرخانه جشنواره استانی فیلم کوتاه البرز ارسال کنند. وی افزد: جشنواره استانی فیلم کوتاه برای اولین بار و به منظور ایجاد فضایی مناسب جهت برقراری ارتباط بین هنرمندان استانی و شناسایی هنرمندان فعال و برتر استان برگزار می شود. مدیر انجمن سینما گران استان در خصوص اهمیت و ضرورت برگزاری این جشنواره گفت: ما شاهد هستیم که فیلم سازان جوان و مستعد استان البرز با حضور در جشنواره های مختلف ملی همواره توانسته اند رتبه های برتر را به خود اختصاص دهند، ولی متاسفانه سالهاست که از برگزاری جشنوراه رقابتی در شهر کرج خبری نیست. این مسئول اظهار داشت: با توجه به تاثیر برگزاری جشنواره ها در رشد و ارتقای تولیدات هنری و فرهنگی و نیاز مبرم به ارتقای سطح دانش فنی و هنر در استان البرز، انجمن سینماگران برای شناسایی و جذب هنرمندان فعال فیلم ساز استان، اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است. مدیر انجمن سینما گران استان موضوعات جشنواره را در چهار محور کلی عنوان کرد و گفت: " سکانس بیداری" با محوریت بازخوانی ارزش و آرمانهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ، بیداری اسلامی ، جهاد اقتصادی ،مضامین آیینی اخلاقی/ "فرهنگ شهر نشینی" با محوریت تکدی گری، ترافیک، زباله های شهری ، ساخت و ساز غیر مجاز و..../"بیداری، سینمای صامت" و "نگاه آزاد" از جمله موضوعات جشنواره مذکور خواهد بود. شهبازی افزود: در این جشنواره بخش ویژه ای با عنوان " سینمای صامت" نیز در نظر گرفته شده است که علاقمندان با محوریت این موضوع هم می توانند آثار خود را ارائه کنند. وی ادامه داد: محتوای فیلم ها در تمامی زمینه ها همچون مستند، داستانی و انیمیشن نیز مورد قبول خواهد بود و حداکثر زمان فیلم های تولیدی نیز باید 30 دقیقه باشد. مدیر انجمن سینما گران استان البرز افزود: این جشنواره با همکاری موسسه فرهنگی هنری آوای کلار، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سازمان بسیج هنرمندان و حوزه هنری استان البرز بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شود.
فیلم های برتر جوایز نقدی و تندیس دریافت می کنند
مدیر انجمن سینما گران جوان استان البرز در بخش دیگری از صحبت های خود ، به جوایز این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: آثار ارائه شده در موضوعات "سکانس بیداری"، "فرهنگ شهرنشینی" و "نگاه آزاد" در بخشهای کارگردانی، فیلمنامه، تصویربرداری، تدوین، بازیگری زن و مرد علاوه بر تندیس و لوح تقدیر جایزه نقدی000/000/10 ریالی نیز دریافت خواهند کرد و فیلم برتر بخش ویژه "سینمای صامت" هم شامل جایزه نقدی و لوح تندیس خواهد شد.
علاقمندان به شرکت در نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه البرز می توانند آثار خود را به دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم کوتاه البرز به صندوق پستی 3134936473 ارسال کنند.
فیلمسازان استان البرز برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانند با شماره تلفن های 2219200 تماس حاصل و یا به سایت انجمن سینما گران استان البرز به آدرس www.cinemagaran alborz.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود