17 اسفند 1390
شماره خبر: 5550

رونمایی از کتب برتر درباره عفاف و حجاب

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

رونمایی از کتب برتر درباره عفاف و حجاب

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اعلام کرد: در همایش سراسری عفاف و حجاب دو کتاب برتر استان البرز در این حوزه رونمایی می‌شود.
حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی در جمع خبرنگاران حضور یافت و برنامه‌ها و اهداف نخستین کنگره عفاف و حجاب را تشریح کرد. وی اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان برای ارائه مقالاتی با این موضوع، متخصصان علوم اجتماعی، کارشناسان، دانشجویان و اساتید دانشگاهی و علما و طلاب حوزه‌های علمیه بیش از 130 مقاله به دبیرخانه کنگره عفاف و حجاب استان البرز ارسال کردند. این مسئول فرهنگی ادامه داد: 35 موضوع در رابطه با موضوع مهم فوق استخراج شده بود که به طور کلی در سه محور اصلی مبانی علمی، مذهبی و اجتماعی حجاب دسته‌بندی می‌شدند. مسعودی خاطرنشان کرد: در زمانی که برای ارسال مقالات به دبیرخانه تعیین کردیم، 132 مقاله تدوین و ارسال شد که نویسندگان آثار فوق دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.
* انتخاب 16 مقاله برتر توسط دبیرخانه کنگره
وی با بیان اینکه کارشناسان دبیرخانه کنگره عفاف و حجاب پس از بررسی آثار ارائه شده، 16 اثر برتر را انتخاب کردند، گفت: این آثار در قالب دو جلد کتاب در دست انتشار است که در روز اختتامیه کنگره از آنها رونمایی خواهد شد. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مراسم اختتامیه کنگره فوق چه تاریخی برگزار می‌شود، گفت: در نظر داریم روز 22 اسفند ماه با دعوت از مسئولان استانی و کشوری و پژوهشگران و محققان علوم دینی این مراسم را برگزار و در آن از دو جلد کتاب فوق رونمایی کنیم. مسعودی افزود: این کنگره با اهدافی چون ترویج و توسعه حجاب، مقابله علمی و عملی با تهاجم فرهنگی دشمنان و تحکیم باورهای دینی نسل جوان راه‌اندازی می‌شود. وی افزود: در نظر داریم سالانه در استان البرز کنگره عفاف و حجاب را به صورت مستمر برگزار کنیم.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود