28 فروردین 1391
شماره خبر: 6348

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در راس اقدامات اوقاف است

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در راس اقدامات اوقاف است

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: تلاش برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در راستای تحقق بخشیدن به آرمانهای امام و مقام معظم رهبری در دستور کار اوقاف و امور خیریه است.
جلیل مسگری با بیان مطلب فوق گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه مسئولیت تولی بقاع متبرکه و امامزادگان و اجرای صحیح نیات واقفین را دستور کار دارد که در این میان تمام تلاش خود را برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به کار گرفته است. وی افزود: این امر مورد توجه و تاکید امام راحل بوده در حال حاضر نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
مسگری گفت: استفاده بهینه از مناسبت های مذهبی و برگزاری مراسم های با شکوه و پر محتوی در امامزادگان و اماکن متبرکه می تواند بسیار مهم و موثر در جذب افراد به ویژه جوانان باشد. وی تصریح کرد: اجرای برنامه های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه گرایش و انگیزه افراد برای حضور در این اماکن را افزایش داده و موجب پیوند هر چه بیشتر آنها با امامزادگان و اماکن مذهبی خواهد شد. مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف امور خیریه استان البرز با اشاره به این موضوع که بسیاری از امور و برنامه ها برای ترویج و گسترش در جامعه نیازمند اقدامات فرهنگی هستند بر لزوم توجه به اقدامات فرهنگی تاکید کرد و افزود: ریشه و اساس بسیاری از اقدامات بر فرهنگ سازی و برنامه های فرهنگی استوار است و در مورد افزایش گرایش به حضور در اماکن متبرکه نیز توجه به این مقوله ضرورت دارد. وی با بیان این موضوع که در آستانه شهادت حضرت زهرا (س) قرار گرفته ایم گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه تلاش دارد تا با برگزاری مراسم ویژه و با شکوه و همچنین پر محتوی، نهایت تلاش خود برای بهره برداری از این ایام در جهت تبدیل بقاع به اماکن متبرکه را به کار گیرد. مسگری اظهار داشت: در این راستا مراسم عزاداری صدیقه کبری از ساعت 10 تا 13 روز ششم اردیبهشت ماه با حضور دستجات عزاداری، امت عزادار، علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود