11 تیر 1391
شماره خبر: 8457

تشکیل 60 کانون فرهنگی برای اوقات فراغت جوانان در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

تشکیل 60 کانون فرهنگی برای اوقات فراغت جوانان در البرز

معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: 60 کانون فرهنگی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان این استان و با هدایت روحانیت معظم تشکیل شده است.
محمدرضا معینی اظهار داشت: تبلیغات اسلامی استان البرز بر اساس وظایف و اختیارات سازمانی که بر عهده دارد، برنامه‌هایی را در تابستان امسال با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان طراحی کرده است. وی تصریح کرد: بر اساس این برنامه 60 کانون فرهنگی در سراسر استان تشکیل شده و هر یک از کانون‌های فوق اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی را در دستور کار خود دارد. معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: برای اجرای برنامه‌های مناسب مذهبی و فرهنگی توسط کانون‌های فوق اینگونه برنامه‌ریزی شده که در هر کانون یک روحانی حضور داشته و بر اجرای برنامه‌ها و سطح کیفی آنها نظارت داشته باشد.
15 روحانی از شهرستان قم به البرز می‌آیند
معینی افزود: بر همین اساس از 15 روحانی دانشمند که در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنند، برای حضور در استان البرز و هدایت کانون‌های فرهنگی دعوت شده که هم اکنون در استان حضور دارند. وی ادامه داد: همچنین 45 روحانی ساکن استان البرز نیز جذب شده و به این ترتیب در هر یک از کانون‌های فرهنگی تشکیل شده از سوی تبلیغات اسلامی یک روحانی حضور خواهد داشت. معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز در پاسخ به این پرسش که در کانون‌های فوق چه برنامه‌هایی اجرا می‌شود؟ گفت: هدف اصلی این برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است و به طبع آن برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی در مراکز اجرا خواهد شد. معینی اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم که برنامه‌های آموزشی و مذهبی به ویژه برنامه‌های قرآنی خاصی در تابستان امسال ویژه دانش‌آموزان داشته باشیم که هم اکنون ثبت‌نام از علاقه‌مندان آغاز شده است. وی ادامه داد: در تابستان امسال صدها برنامه قرآنی و معنوی در کانون‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز اجرا خواهد شد و دانش‌آموزان با ثبت‌نام در هر یک از این مراکز می‌توانند از آموزش‌های فوق زیر نظر روحانیت معظم بهره‌مند شوند.
حدود 4 هزار دانش‌آموز در تابستان امسال آموزش‌های قرآنی فرا می‌گیرند
معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز در پاسخ به این پرسش که چه تعداد دانش‌آموز البرزی در این طرح زیر پوشش قرار می‌گیرند؟ گفت: هدف ما بالابردن سطح کیفی برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است و معتقدیم که آموزش صحیح برای یک جوان به مراتب بهتر از اجرای برنامه‌های بی‌کیفیت برای صدها نفر است. معینی متذکر شد: با این وجود پیش‌بینی می‌شود که در هر یک از کانون‌ها 60 تا 70 دانش‌آموز پذیرش شده و در نهایت حدود 4 هزار نفر در تابستان امسال از آموزش‌های قرآنی زیر نظر روحانیون بهره‌مند شوند. وی در پایان اذعان داشت: هم اکنون مراکز فرهنگی راه‌اندازی شده از سوی سازمان تبلیغات استان البرز فعال بوده و ثبت نام از علاقه‌مندان آغاز شده است.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود