18 تیر 1391
شماره خبر: 8670

طالشی: تسهیلات ویژه به برگزیدگان جشنواره منطقه ای اختراعات البرز اعطا می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

سپيدار آنلابن:دبیر اجرایی جشنواره منطقه ای اختراعات البرز از اعطای تسهیلات ویژه به برگزیدگان نهایی این جشنواره خبر داد و گفت: محدودیتی برای تعداد برگزیدگان وجود ندارد و هر تعداد اختراع که پس از بررسی های لازم توسط تیم داوری حد نصاب لازم را کسب نماید، مشمول برخورداری از تسهیلات ویژه می شوند.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره منطقه ای اختراعات البرز، "بابک طالشی" با تاکید بر اینکه بنیاد نخبگان استان البرز پس از رایزنی های فراوان موفق به کسب میزبانی این رویداد مهم علمی شده است، از آغاز فعالیت های ستاد اجرایی از ابتدای سال جاری خبر داد و بیان داشت: ماموریت برگزاری جشنواره منطقه ای اختراعات البرز در تاریخ 29 فروردین ماه رسما به بنیاد نخبگان استان البرز ابلاغ شد و تلاشها برای میزبانی آبرومند از نخبگان و مخترعان سه استان کشور تا امروز ادامه دارد.وی در تشریح مراحل نام نویسی، از دو مرحله «پیش ثبت نام» و «ثبت نام نهایی» نام برد و خاطر نشان ساخت: کمیته اجرایی با همکاری دفتر ثبت مالکیت های صنعتی، دانشگاهها، موسسات تحقیقاتی، پژوهشگاه ها، پارک های علوم و فناوری و... نسبت به شناسایی مخترعان مطرح استان های تهران، البرز و قزوین اقدام کرد که نهایتا در مرحله «پیش ثبت نام» 407 نفر و در «ثبت نهایی» نیز تعداد 345 نفر نام نویسی به عمل آوردند.
به گفته طالشی، در مرحله «پیش ثبت نام» 218 مخترع از تهران، 179 مخترع از البرز و 9 مخترع قزوینی نام نویسی کردند که در مرحله «ثبت نام نهایی» این تعداد به 211 مخترع در استان تهران، 88 مخترع در استان البرز و 5 مخترع در استان قزوین رسیده است.این مسئول اضافه کرد: باتوجه به محدودیت های زمانی و مکانی از بین 345 طرح رسیده، تنها امکان بررسی 150 اختراع از مجموع اختراعات رسیده به دبیرخانه جشنواره در هیات داوری وجود دارد که بررسی های لازم توسط تیم مجرب داوری صورت گرفته و طی دو، سه روز آینده با برگزیدگان مکاتبات لازم به عمل خواهد آمد و سایر مخترعان عزیز می توانند در جشنواره نوآوری و شکوفایی دهه فجر انقلاب اسلامی شرکت نمایند. همچنین ایشان می توانند در سامانه ارزیابی اختراعات برای ارزیابی و داوری ثبت نام نمایند..
اعطای تسهیلات بلاعوض 10 تا 50 میلیون ریالی به مخترعان برتر
طالشی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح جوایز برگزیدگان جشنواره پرداخت و بیان داشت: خوشبختانه محدودیتی برای نفرات برتر وجود ندارد و هر تعداد اختراع که پس از بررسی های تیم داوری موفق به کسب امتیازات لازم شوند، به عنوان برگزیده از تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده بهره مند می شود.
دبیر جشنواره اختراعات منطقه ای البرز گفت: اعطای اعتبار پژوهانه (بلاعوض) از سقف 10 الی 50 میلیون ریال، تسهیلات نظام وظیفه برای آقایان و اعطای وام خودرو، خرید کالا و قرض الحسنه و... جوایزی است که تقدیم برگزیدگان نهایی می شود.بر این اساس، جشنواره منطقه ای اختراعات البرز در سالن اجتماعات موسسه اصلاح و نهال بذر از 27 تا 29 تيرماه سال جاري طي روزهاي سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه برگزار مي شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود