20 تیر 1391
شماره خبر: 8727

معرفی نخبگان کانون‌های فرهنگی مساجد البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

معرفی نخبگان کانون‌های فرهنگی مساجد البرز

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان البرز گفت: در هفته جهانی مساجد، نخبگان کانون‌های فرهنگی مساجد البرز شناسایی و معرفی می‌شوند.
سید اکبر موسوی اظهار داشت: در ماه‌های اخیر شاهد افزایش تحریم‌های مغرضانه علیه اقتصاد و صنعت نفت کشورمان هستیم و هدف از این تحریم‌ها به زانو درآوردن ملت ایران است. وی تصریح کرد:‌ سران کشورهای غربی از جدیت ملت ایران در پیگیری آرمان‌ها و اصول اسلام و انقلاب هراس داشته و از هر توطئه‌ و دسیسه‌ای برای مانع‌تراشی در مقابل حرکت انقلابی مردم ما استفاده می‌کنند.
تهاجم فرهنگی دشمن به اوج خود رسیده است
دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز متذکر شد: اگر چه تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی طی ماه‌های اخیر افزایش یافته، اما باید توجه داشته باشیم که جنگ اصلی ما در حوزه فرهنگی است. موسوی با اشاره به رهنمودهای مکرر رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم هوشمندی مردم و مسئولان در برابر تهاجم فرهنگی غرب ابراز داشت: در حال حاضر این تهاجم به اوج خود رسیده و سران کشورهای زورگوی اروپایی و آمریکایی با سوء استفاده از ابزار فرهنگی به دنبال منحرف کردن ذهن جوانان ما هستند.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی ما نیز باید به صورت هوشمندانه و آگاهانه از ابزارهای فرهنگی که در اختیار داریم برای مقابله با تهاجم دشمن سود ببریم و به طور قطع مساجد در این حوزه نقشی موثر و تاثیرگذار دارند. دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز با اشاره به فعالیت‌های این کانون افزود: با توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی، برنامه‌های ویژه‌ای در مساجد سراسر کشور برای دفاع از اصول و آرمان‌های اسلام و انقلاب اجرا شده و دستاوردهای بسیاری خوبی نیز داشته‌ایم که مهم‌ترین آنها جذب نسل جوان و آماده‌سازی آنها برای مقابله با تهاجم دشمن است. موسوی افزود: اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها موجب شده که نخبگان بسیاری در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور و به طبع آن استان البرز پرورش یابند. وی با اشاره به برگزاری جشنواره کانون‌های فرهنگی مساجد استان البرز عنوان کرد: ما در مرحله اول اقدام به شناسایی نخبگان این کانون‌ها کرده و تلاش داریم در جشنواره‌ای که شهریور ماه سال جاری و همزمان با هفته جهانی مساجد برگزار می‌شود، این نخبگان را معرفی و از آنها تقدیر کنیم. دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز متذکر شد: همچنین در این جشنواره مجموعه از دستاوردهای اعضای کانون نیز به نمایش گذاشته شده و به نوعی گزارشی از عملکرد فعالیت‌های کانون به مردم عرضه می‌شود. موسوی در پایان اذعان داشت: معرفی نخبگان کانون‌های فرهنگی مساجد برای نخستین‌بار در کشور انجام و امیدواریم برگزاری جشنواره فوق در جذب بیشتر نسل جوان موثر باشد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود