25 تیر 1394
شماره خبر: 145707

زینال زاده بانوی کرجی مربی تیم ملی ووشو:امیدوارم برای تیم ملی مفید باشم

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

زینال زاده بانوی کرجی مربی تیم ملی ووشو:امیدوارم برای تیم ملی مفید باشم


خدیجه زینال زاده که معرف حضور اغلب دوستداران ورزش و علاقه مندان به ووشو هست؟ همان بانوی ورزشکاری که تاکنون چندین مدال ارزشمند جهانی و آسیایی در کارنامه خود دارد. زینال زاده که حال در سطح جهان به عنوان بانوی پرتلاش وقهرمان موفق ووشو شناخته شده است.
زینال زاده اخیرا از سوی فدراسیون ووشو به عنوان مربی تیم ملی انتخاب شده است. سرمربیگری تیم ملی بانوان برعهده خانم ژانگ در کشور چین می باشد که قرار است خدیجه زینال زاده او را در این امر به عنوان دستیار و مربی همراهی کنند. با این بانوی کرجی گفتگویی انجام دادیم که می خوانید:
چه شد که به عنوان مربی تیم ملی ووشوی بانوان کشورمان انتخاب شدید؟
• لطف خدا شامل حال من شد ضمن آنکه دکتر علی نژاد رئیس فدراسیون نیز به بنده اعتماد کردند که امیدوارم بتوانم پاسخ این اعتماد را در تیم ملی بدهم من نه سال عضو تیم ملی بانوان ایران بودم که طی این سالها مقام قهرمانی جهانی، آسیایی را در کارنامه ام دارم جزو اولین بانوان ورزشکار ایران بودم که جواز حضور در مسابقات کشوری را گرفتم .
چند مدال کسب کرده اید؟
• مدال نقره جام جهانی ووشو، مدال برنز مسابقات جهانی، مدال نقره آسیا را به دست آورده ام.
آیا مربیگری هم می کردید؟
• حدود ده سال است که به عنوان بازیکن، مربی فعالیت دارم، هم تمرین می کردم هم چون حریف تمرینی نداشتم خودم استعدادهای که در ووشو شرایط مناسبی داشتم پیدا می کردم و با کار کردن روی همان ها با تیمی خوب و مقدر وارد مسابقات می شدم.
چه سالی به تیم ملی دعوت شدید؟
• از سال 84 وارد تیم ملی شدم و همان سالها به عنوان مربی- بازیکن فعالیت می کردم.
چند سال است از ورزش قهرمانی کنار رفتید؟
• سه سال است که دیگر مسابقه نمی دهم بیشتر وقتم را به درس و دانشگاه اختصاص داده ام و در کلاس های مربیگری شرکت می کنم. مربیگری درجه یک را دارم و درصددم در کلاسهای مربیگری بین المللی نیز شرکت کنم. البته در شرایط فعلی رشته ساندا، یک مربی خوب چینی به عنوان سرمربی در راس تیم ملی وووشو بانوان حضور دارد که از ایشان هم تجربیات خوبی را کسب می کنم.
بهترین مربی که تا بحال با آن کردید که بود؟
• من از کسانی که در ووشو برایم زحمت کشیده اند تشکر می کنم و دست همه مربیانم را می بوسم. ووشو در ایران از استعداد و پتانسیل ویژه ای در بین خانم ها برخوردار است ولی بیشتر مربیان در رده های تیم ملی از خارج از کشور می آیند و من طی این مدت از مربیان خارجی تجریبات زیادی را کسب کرده ام.
اولین مدرک مربیگری تان را در چه سالی گرفتید؟
• نوزده سالم بود که هم در تیم ملی ووشو حضور داشتم هم اولین مدرک مربیگری ام را دریافت کردم.
تیم ملی بزرگسالان که شما به عنوان مربی آن انتخاب شدید از چه زمانی تمریناتش آغاز خواهد شد؟
• تیم ملی ووشو بانوان بزرگسالان از 3 مردادماه اردوی آن تشکیل خواهد شد و ما برای مسابقات قهرمانی جهان ووشو بانوان در جاکارتا اندونزی آماده می شویم.
از ژانگ مربی تیم ملی ووشو چه شناختی دارید؟
• ژانگ یکی از نوابغ ووشوی بانوان چین است. سال 84 که به مسابقات اعزام شدیم او به عنوان بهترین بازیکن چین در مسابقات مطرح بود و مدال گرفت. من به لحاظ فنی خیلی چیزها از او یاد گرفته ام و خوشحالم که کنار چنین مربی مستعدی فعالیت می کنم.
به عنوان یک بانوی کرجی که مربی تیم ملی ووشو هستید چه توصیه ای به بانوان کرج دارید؟
• از همه آنها می خواهم که ورزش کنند و امیدوارم مسئولین ورزش استان امکانات مناسب برای ورزش بانوان را فراهم کنند.

منبع خبرآنلاین

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود