16 مهر 1394
شماره خبر: 150582

ورزش البرز عقلانی‌تر از گذشته حرکت می‌کند

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

ورزش البرز عقلانی‌تر از گذشته حرکت می‌کند


ورزش استان البرز بعد از سکونی چند ساله که به واسطه تغییرات پیاپی مدیران و سوء رفتارها ایجاد شد، به حرکت افتاده است و منسجم‌تر از گذشته برای رسیدن به موفقیت گام بر می‌دارد.
در این راه با تمامی کمبودهایی که دارد عقلانی‌تر رفتار می‌کند و منسجم‌تر از گذشته در مسیر توسعه ورزش استان البرز طی طریق می‌کند. استفاده از ظرفیت‌های استانی و بالفعل کردن پتانسیل‌های موجود از اقداماتی است که اداره کل ورزش و جوانان به کار گرفته است تا ضعف‌ها را کمرنگ‌تر کرده و قوت‌های ورزش استان را برجسته‌تر نماید. نادر وادی خیل، معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان البرز در خصوص برنامه‌ها، نقاط قوت، نقاط ضعف و روسای هیات‌های کم کار به نکاتی اشاره داشته است که با هم می خوانیم.
با تمام ضعف ها و قوت ها شش ماه اول سال 94 نیز برای ورزش البرز به پایان رسید، برای شش ماهه دوم مهمترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان البرز چیست؟
دقیقا همین طور است، با تمام کارهای که انجام دادیم و یا در انجام آن ناتوان بودیم شش ماهه اول سال 94 به پایان رسید و باید تلاش کنیم با یک برنامه‌ریزی دقیق ضمن شناخت ضعف‌ها، استوارتر از گذشته برای آینده ورزش استان البرز گام برداریم. در شش ماه دوم سال 94 برنامه‌های زیادی برای بهبود روند حرکتی ورزش استان البرز داریم که از مهمترین آنها می‌توان به راه‌اندازی مرکز قهرمانی، راه اندازی مرکز آموزشی، ساماندهی هیات‌های ورزشی و برگزاری همایش سوارکاری و چوگان استان البرز نام برد.
صحبت‌های شما نشان می‌دهد تمرکز اداره کل ورزش و جوانان در شش ماهه دوم بر روی بهبود زیر ساخت‌های ورزشی استان گذاشته شده است، این موضوع درست است؟
بله. استان تازه تاسیس البرز که عمر زیادی از استان شدنش سپری نشده است در همه ابعاد به خصوص در حوزه ورزش با کمبود زیر ساخت مواجه است و به همین دلیل برای سرعت بخشیدن به کارها چاره‌ای نداریم جز آن که این بخش را تقویت کنیم .
راه اندازی پایگاه قهرمانی چه تاثیری در رشد و پیشرفت ورزش استان خواهد گذاشت؟
باید بپذیریم ورزش البرز در این سال ها به هر دلیلی روند حرکتی مناسبی نداشه است و برای جبران عقب ماندگی و شتاب ببخشیدن به حرکت ایجاد شده بایستی این مرکز را راه اندازی می‌کردیم، ضمن آن که با راه اندازی این مرکز قهرمانی می‌توانیم علم را نیز چاشنی ورزش کینم که این موضوع مهم نیز در رشد و موفقیت ورزش البرز تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.
پایگاه قهرمانی ورزش استان البرز در چه تاریخی به بهره برداری خواهد رسید؟
20 مهرماه سال جاری با حضور وزیر ورزش و مسئولان کشوری و استانی این مرکز رد استان البرز به بهره برداری خواهد رسید.
به واسطه راه اندازی این مرکز موضوع استعدیابی نیز شکل جدی به خود خواهد گرفت؟
دقیقا یکی از دلایل راه اندازی این مرکز توجه ویژه به موضوع استعدیابی است . ورزش البرز تا به امروز در زمینه استعدایابی برنامه دقیق و اصولی نداشته است و تلاش می کنیم با فراهم کردن زیر ساخت های لازم در موضوع استعدیابی نیز که یکی از شاخص های مهم ورزشی است با همکاری آموزش وپرورش درست و علمی گام برداریم.
یکی از بازوان اداره کل ورزش و جوانان در اجرای سیاست‌ها و رسیدن به اهداف پیش بینی شده هیات‌های ورزشی هستند، آیا عملکرد هیات ها رضایت بخش بوده است؟
با تمامی کمبودهایی که داریم به اعتقاد من عملکرد هیات های ورزشی تا حدودی رضایت بخش بوده است.
چه تعداد از هیات های ورزشی در اجرای برنامه های خود موفق نبوده‌اند؟
بیش از 50 درصد هیات های ورزشی در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های اداره کل ورزش و جوانان موفق بوده‌اند اما هستند هیات‌هایی که نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند که به طور قطع با آنان برخورد خواهیم کرد.
می‌توانید اسامی هیئت‌های کم کار را نام ببرید؟ خیر.
نوع برخورد اداه کل ورزش و جوانان با این هیات‌ها چیست؟
به طور قطع روسای هیات هایی که نتوانسته اند سیاست های اداره کل را به خوبی عملیاتی کنند تغییر خواهند کرد.جلسات کارشناسی برگزار شده و اخطارهای لازم به روسای کم کار نیز داده شده است و در صورتی که به این جمع بندی برسیم که نمی توانند خواسته های اداره کل را برآورده کنند کنار گذاشته می شوند.
اداره کل ورزش و جوانان این توانایی را دارد قبل از رسیدن تاریخ مجمع هیات‌ها، با کم کارها برخورد نماید؟
با همکاری اداره کل و فدراسیون های مربوطه این اتفاق به راحتی خواهد افتاد و روسایی که عملکرد ضعیفی داشته اند برکنار خواهند شد.
مهمترین مشکلات موجود در ورزش استان البرز چیست؟
کمبود منابع و همچنین کمبود نیروی انسانی کارآمد از مهمترین مشکلات پیش رو ورزش استان البرز است. به اعتقاد اگر منابع مالی داشته باشیم و زیر ساخت‌های لازم را نیز فراهم باشد تا هنگامی که نیروهای متخصص و کارآمد وجود نداشته باشند چرخ ورزش استان را به حرکت در نخواهد آمد.
به اعتقاد شما نیروی انسانی کارآمد در ورزش استان وجود ندارد؟
تعداد نیروهای قابل و کارآمد بسیار اندک است. البته برخی موانع قانونی نیز به این موضوع دامن زده چرا که با وجود آن که استان شده ایم هنوز در چارت سازمانی با مشکلات زیادی روبرو هستیم.
اداره کل ورزش و جوانان برای کمرگ کردن این مشکل چه راه کاری دارد؟
آموزش تنها راه کاری است که اداره کل ورزش و جوانان برای پرورش نیروهای متخصص در نظر گرفته است. در کنار راه اندازی پایگاه قهرمانی ما مرکزی نیز برای امر آموزش در نظر گرفته ایم که کمک خواهد کرد در این زمینه نیز مقداری از ضعف های خود را کمرنگ تر نماییم.
ورزش البرز به سمت علمی شدن گام بر می دارد؟ یکی از دلایل راه اندازی مرکز قهرمانی و مرکز آموزش تزریق علم به بدنه ورزش است . تلاش می کنیم با فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم علم را نیز چاشنی ورزش استان کنیم که این موضوع کمک زیادی به موفقیت های آینده ورزش استان خواهد کرد.
موضوع حمایت از قهرمانان استان البرز به کجا رسید؟
در حال تدوین طرح حمایت از قهرمانان هستیم که به اعتقاد من با تصویب آن بسیاری از مشکلات و بی نظمی های برخورد با قهرمانان که در استان وجود دارد رفع خواهد شد.
این طرح چه زمانی عملیاتی خواهد شد؟
در نشست بعدی شورای عالی ورزش استان این موضوع مورد بحث بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود