10 آبان 1394
شماره خبر: 151958

به سمت برزیل شلیک می‌کنم

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

به سمت برزیل شلیک می‌کنم


یکی از ورزشکارانی که تا چندی دیگر برای به دست آوردن سهمیه المپیک 2016 ریو برزیل پای در میدان رقابت خواهد گذاشت «الهام هریجانی» است.
کاپیتان البرزی تیم ملی تیراندازی با تپانچه ایران برای حضور در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان (المپیک ) باید به فینال رقابتهای قهرمانی آسیا راه پیدا کند. او در گفت وگو با ایسنا منطقه البرز از اهمیت رقابتهای قهرمانی آسیا و شانس رسیدن به المپیک صحبت کرده است که با هم می‌خوانیم. تا چندی دیگر باید مهیای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا شوید، از اهمیت این رقابتها برای ما صحبت می‌کنید؟ در شرایط فعلی یکی از مهمترین رویدادهای دوران ورزشم، رقابتهای قهرمانی آسیا است. برای این رقابتهای حساس آماده هستید؟ مدت‌ها در اردو بودیم و فکر می‌کنم شرایط خوبی داشته باشیم.
حریفان قدرتمنید در این رقابتها دارید؟
همه حریفان توانمند هستند.
دلیل حساس بودن رقابتهای قهرمانی آسیا چیست؟
رقابتهای قهرمانی آسیا آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک ریوبرزیل است و همین موضوع حساسیت رقابتها را افزایش داده است.
شانس کسب سهمیه را دارید؟
تمام تلاشم را برای کسب سهمیه انجام می‌دهم اما باید یادآور شوم رقابتهای بسیار سختی پیش رو دارم و باید با بهترین‌های آسیا در رشته تپانچه رقابت کنم.
در چه شرایطی کسب سهمیه می‌کنید؟
برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل باید به فینال رقابتهای قهرمانی آسیا راه پیدا کنم.
در فینال چند ورزشکار حضور دارند؟
هشت ورزشکار به فینال راه پیدا می‌کنند و هر هشت نفر سهمیه المپیک ریو را به دست می‌آورند.
پس برای کسب سهمیه کار آسانی در پیش دارید؟
به هیچ عنوان، رسیدن به جمع هشت نفر پایانی رقابتهای قهرمانی آسیا کار بسیار سختی است اما به انجام آن امیدوار هستم.
در شرایط فعلی و در تمرین‌ها چه رکوردی را می‌زنید؟
در آخرین رکوردگیری که انجام شد امتیاز 385 را به دست آوردم که فکر می‌کنم رکورد خوبی به حساب می‌آید.
اگر همین امتیاز را در رقابتهای قهرمانی آسیا به ثبت برسانید سهمیه المپیک می‌گیرید؟
اگر بتوانم همین امتیاز را در این رقابتها به دست بیاورم به طور قطع کسب سهمیه دور از دسترس نخواهد بود.
مهمترین هدف الهام هریجانی حضور در المپیک 2016 ریو برزیل است؟ دقیقا.
شرایط تمرینی تیم ملی چطور است؟ شرایط مثل سابق است و تمرینات زیر نظر مربیان برگزار می‌شود.
مهمترین حریفی که داری از کدام کشور است؟
همه کشورها ورزشکاران بسیار خوبی دارند و باید بگویم کل آسیا رقیبان من هستند.
کمی از رقابتهای قهرمانی آسیا دور شویم، در مصاحبه‌های قبلی شما دیدم که عنوان کرده بودید از کرج فرار کرده‌اید این موضوع واقعیت دارد؟
بله، در سال‌های قبل رفتارهایی از سوی مدیران وقت اداره کل ورزش و جوانان (تربیت بدنی قدیم) دیدم که تصمیم گرفتم برای همیشه از استان و شهرم فرار کنم.
ساکن کدام نقطه از استان البرز هستید؟ من در منطقه مصباح کرج زندگی می‌کنم.
چه سالی قید حضور در ورزش استان البرز جدید و شهرستان کرج قدیم را زدید؟ فکر می‌کنم سال 85 بود که تصمیم گرفتم برای همیشه از ورزش کرج بروم.
در زمان کدام رییس تربیت بدنی؟ یادم نمی‌آید، نمی‌دانم رییس تربیت بدنی کرج در آن سال‌ها چه کسی بود.
دیگر نمی‌خواهید به استان البرز باز گردید؟ فعلا شرایط برای بازگشت من مناسب نیست.
استان البرز در رشته تیراندازی ورزشکاران خوبی دارد؟
کرج ورزشکاران بسیار خوبی در رشته تیراندازی داشت اما عدم مدیریت اصولی سبب شد بسیاری از استعدادها از بین بروند و آسیب زیادی به تیراندازی وارد شود.این رشته مورد حمایت مسئولان در زمان شما نبود؟ به هیچ عنوان، هیچ گونه حمایتی از سوی مسئولان تربیت بدنی آن موقع نمی‌شد. از شما هم حمایتی نمی‌کردند؟ نه تنها حمایت نمی‌کردند بلکه تا آنجایی که می‌توانستند سنگ‌اندازی هم می‌کردند. بیشتر توضیح می‌دهید؟ یادم می‌آید همه ملی پوشان در اردو می‌گفتند شهر و استانشان حمایت‌های خوبی از آنها انجام می‌دهند و فضا برای کار و تمرین بیشتر آنان مهیا است اما من از هرگونه حمایتی در کرج محروم بودم.
به شما امکانات تمرینی نمی‌دادند؟ یادم می‌آید به جای آن که اجازه بدهند من به صورت رایگان از امکانات تیراندازی شهر استفاده کنم، می‌گفتند به دلیل آن که ملی پوش هستم باید دو برابر شهریه بدهم !
صحبتی برای بازگشت شما به استان البرز در این سال‌ها نشده است؟ بعد از استان شدن البرز و حضور بهروز منتقمی در راس ورزش استان از من خواستند دوباره به کرج بازگردم و برای آنها بازی کنم.
برگشتید؟ برگشتم و بعد از دو سه ماه تمرین و فعالیت متوجه شدم هنوز چیزی تغییر نکرده است و به همین دلیل دوباره راهی تهران شدم.
طی کردن مسافت کرج – تهران برای تمرین و مسابقه سخت نیست؟
به غیر از روزهایی که در اردو هستم واقعا شرایط سختی را تحمل می‌کنم، هر روز برای تمرین باید مسافت تهران – کرج را طی کنم که این موضوع در کنار ترافیک سخت اتوبان خستگی را دوبرابر می‌کند.
تا به حال به ترک ورزش فکر کرده‌اید؟ وقتی حمایت نمی‌شوی باید خیلی قوی باشی که در ورزش ماندگار شوی، مخصوصا ما که در تیم ملی هستیم زودتر دلسرد و نا امید می‌شویم.
فشار زیادی را تحمل می‌کنید؟ دقیقا، در کنار سختی تمرین و فشارهای روانی زیادی که تحمل می‌کنیم عدم حمایت مسئولان شهر و استان نیز مزید بر علت می‌شود که به فکر خداحافظی از ورزش بیفتیم.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود