16 آبان 1394
شماره خبر: 152279

سطح کیفی مسابقات جهانی آلمان بالا بود

سپیدار‌آنلاین: گروه گفتگو

سطح کیفی مسابقات جهانی آلمان بالا بود


در گپ‌وگفتی خودمانی با مربی البرزی تیم ملی کونگ فو مردان ایران، به مباحثی از جمله قهرمانی ایران در مسابقات جهانی کونگ فو آلمان و به اهتزاز درآمدن پرچم ایران در قلب اروپا پرداخته شد.
تیم ملی کونگ‌فو ایران اوایل آبان ماه با اعزام به مسابقات جهانی آلمان به‌عنوان نخست رسید. این رقابت‌ها با حضور ۱۹ کشور و ۵۰۰ ورزشکار در شهر اشتوتگارت برگزار شد و تیم مردان ایران با کسب ۵ مدال خوش‌رنگ طلا خوش درخشید و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورد. همچنین تیم ملی بانوان ایران نیز با کسب ۳ مدال نقره به کار خود خاتمه داد. هدایت گروه ملی مردان کشورمان را ناصر احمدی رزمی‌کار و مربی باسابقه البرزی بر عهده داشت. فردی که با سال ها تجربه در این رشته سُکان هدایت تیم ملی را در این مسابقات به عهده گرفت و در نهایت توانست با هدایت خوب خود زمینه قهرمانی ایران را در آوردگاه جهانی فراهم کند. ناصر احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر از کسب عنوان ارزشمند قهرمانی جهان و رخدادهای مهم این مسابقات می‌گوید؛ که در ادامه می‌خوانید.
*حضور شما در تیم ملی و سپردن سُکان هدایت تیم مردان چگونه رقم خورد؟
من سال‌ها در ورزش کونگ‌فو فعالیت دارم و در رده‌های سنی مختلف در تیم‌های ملی و رویدادهای کشوری و برون‌مرزی حضورداشته‌ام. در کسوت مربی هم همواره تلاش کرده‌ام در این ورزش اثرگذار باشم و فکر می‌کنم این انتخاب به دلیل همین حضور مستمر و اثرگذار بود.
* این انتخاب برای خودتان غافلگیرکننده نبود؟
غافلگیر نشدم اما حس خوبی برایم به وجود آمد که مورد اعتماد مسئولان فدراسیون قرارگرفته‌ام و تیم ملی کشورم را باید در یک رویداد مهم جهانی هدایت کنم.
* گویا این انتخاب در فاصله کمی تا مسابقات جهانی اتفاق افتاد؟
کمتر از دو ماه به شروع مسابقات جهانی این مسئولیت به من واگذار شد و فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیم نبود. البته تیم ما نفرات آماده‌ای داشت و تمام اردونشینان با شرایط خوبی از حیث بدنی و روحی روانی به اردو آمدند و ما توانستیم در سه مرحله اردویی تیم را به سطح کیفی لازم برای شرکت در مسابقات جهانی برسانیم.
*کسب ۵ مدال طلا از سوی ۵ نفر تیم ملی مردان برای شما قابل پیش‌بینی بود؟
تیم ملی کونگ‌فو ایران را نفراتی تشکیل می‌دادند که بهترین‌های کشور بودند. کیفیت فنی این افراد و نوع تکنیک آن‌ها و سطح آمادگی‌شان برای ما مشهود بود و پیش از شروع بازی‌ها هم معتقد بودم این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خوشحالم که این اتفاق افتاد و ما توانستیم به شکل ایده‌آل کسب نتیجه کنیم و در بخش مردان ۵ مدال طلا کسب کنیم.
* سطح کیفی رقابت‌ها چگونه بود؟
حضور ۱۹ کشور مدعی و مطرح جهان در ورزش کونگ‌فو در مسابقات آلمان خود گویای سطح بالای رقابت‌ها بود. بهترین‌های جهانی از قاره‌های مختلف برای کسب مدال به این مسابقات آمده بودند و به نظرم یکی از بهترین دوره‌های مسابقات جهانی بود. مسابقات در ۴ رده سنی و بخش‌های متنوعی چون مبارزه آزاد، نیم آزاد و فرم برگزار شد و در هر رده سنی شاهد انجام مبارزه‌های سنگین و نزدیک بودیم. خوشحالم که در این دوره تیم کشورمان بهترین عملکرد کیفی را داشت و بر جایگاه اول ایستاد و موجب افتخارآفرینی برای ایران اسلامی شد. در این رقابت‌ها به‌عنوان بازیکن مربی به کمیته برگزاری مسابقات معرفی‌شده بودم و در بخش اجرای فرم سخت به اجرای حرکات پرداختم که در نهایت به‌عنوان قهرمانی و طلا رسیدم.
* آیا تجربه چندین ساله حضورتان در تیم ملی این بار در کسوت مربی به کارتان آمد؟
همین‌طور است، من حدفاصل سال ۸۲ تا ۹۲ عضو تیم ملی بودم و حضور در مسابقات مختلف برون‌مرزی را تجربه کرده‌ام. این تجربه حضور خیلی به کارم آمد و در هنگام مبارزه نفرات تیم ملی بسیار راهگشا بود. من خود زیروبم یک رقابت در سطح جهانی را می‌دانستم و همین شناخت کمک شایانی به ما کرد تا در تمام وزن‌هایی که شرکت کردیم به بهترین و خوش‌رنگ‌ترین مدال برسیم.
* در تیم ملی اعزامی کشورمان جای البرزی‌ها خالی بود و نبودشان خیلی به چشم آمد، فکر می‌کنید دلیل آن چه بود؟
من نماینده البرز در گروه ملی بودم و این نشان می‌دهد کرسی این استان خالی نبوده است. در مجموع باید بگویم البرز همواره در تیم‌های ملی رزمی ایران نمایندگان زیادی داشته است و بخشی از افتخارات کونگ‌فو ایران متعلق به البرزی‌هاست. امیدوارم در مسابقات آتی همچون گذشته شاهد حضور پررنگ‌تر کونگ‌فو کاران البرزی در تیم ملی باشیم.
* و صحبت پایانی شما؟
از اعتماد مسئولان فدراسیون کونگ‌فو برای سپردن سُکان هدایت تیم ملی در مسابقات جهانی ممنونم. درعین‌حال باید تشکر ویژه‌ای از نفرات گروه ملی داشته باشم که باجان و دل مبارزه کردند و هدفشان تنها کسب افتخار برای ایران بود. کسب هر مدال موجب اهتزاز پرچم کشورمان و نواخته شدن سرود مقدس ایران در محل برگزاری این مسابقات می‌شد و ما توانستیم چندین بار این اتفاق شیرین را در قلب اروپا رقم بزنیم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود